Tips och böcker

2009-11-10 kl 19:22:07
Igår fick jag ett 4(!) sidor långt mail från SI. En hel del info, om hur man tackar nej till en familj, att man inte ska välja familj på grund av var de bor utan att välja en familj som man går bra ihop med och sådär. Att det är störst chans att passa ihop med familjerna som bor i norra delarna av landet, för de har en lite annan kultur nere i söder. Bra info och grejer, men eftersom jag är språknörd sitter jag och stör mig igenom hela brevet eftersom jag inte tycker de har perfekt svenska, haha.

Fick även tips på en bok man kan läsa - Amerikanerna av Staffan Ekendahl. Har även hittat en annan bok som jag tror jag ska köpa, USA - Så funkar det av Karin Henriksson.

Känns ju bra då att jag redan läst Amerikanerna och att den står i min bokhylla. Det är kanske inte världens roligaste bok att bara sitta och läsa, men den har en hel del nyttig info, och det är roligt att typ gå tillbaka i den och sitta och bläddra lite. Karin Henrikssons bok har jag ju inte läst än, men jag hoppas att den är lika bra, om inte bättre och lite roligare att läsa kanske. Någon som har läst den?


Psst! Har slängt in en bloglovin-knapp i menyn till höger också. Om ni gillar bloggen får ni gärna lägga till mig ;)


Emma
http://lifeofemma.webblogg.se/
2009-11-10 kl 21:56:39

du har vart tillagd (?) sedan länge! ;)

Sara
http://trenollsju.blogg.se/
2009-11-11 kl 18:41:08

tack! jag är jätteglad! :D

ja, lite tråkigt är det men jag tänker ändå ge dom en chans :)

Isabella
http://iisabella.blogg.se/
2009-12-06 kl 17:38:09

Har du läst USA - så funkar det? Jag tycker den var superbra. Kanske lite också för att den handlar mycket om Washington D.C. och jag bara ska bo 3 mil därifrån. ;p

Trees
http://mangofisk.se
2010-01-11 kl 10:41:23

Kul att du ska iväg som aupair:D jag har vart i london och är nu i monaco, är du nervös?:) Får du ledigt fårn jobbet sålänge eller gör du dig av med jobbet?



Hmm tips på böcker är ju Gömdas alla tre böcker, om du inte läst dem!


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: