Hallå intervjun, var är du?

2009-10-07 kl 10:35:44
Nu är nästan allting på checklistan inför intervjun avbockat. Till och med det personliga brevet är färdigskrivet, otroligt nog. Hade aldrig trott att jag skulle vara klar med det så tidigt! Det enda som är kvar nu är tre bilder till, och så videon.

SI ringde ju i slutet av augusti och sa att när de såg att jag började bli klar med ansökan, då skulle de kontakta mig igen och vi skulle bestämma ett datum för intervjun. Jaha, nu är jag ju väldigt nästan helt klar. Varför kontaktar de mig inte då? Jag vill ju för sjutton ha den där intervjun snart!

Tycker det skulle kännas ganska konstigt att ringa själv om det. "Hej, min ansökan är typ klar nu. Jag skulle vilja ha ett datum för intervjun". Njaa. Jag tror jag skippar det faktiskt. Väntar lite till. Kanske tycker de inte det är någon brådska när jag inte vill åka förrän i april. Men ändå. Call me, please?

Sandra
http://sandraaandersson.blogg.se/
2009-10-07 kl 11:10:33

Mig kontaktade de inte förrens jag var HELT klar med allt..

Sandra
http://sandraaandersson.blogg.se/
2009-10-07 kl 11:16:07

Sv: Ja, det kan man. Skicka ett mejl och säg att du nästan är klar med ansökningarna och vill boka en intervju och se vad du får för svar :)

Emilie
http://plajnis.blogg.se/
2009-10-07 kl 12:03:23

Hej :)



Jag har satt upp olika preliminärdatum med dem sen februari. Just nu har jag inget alls och ska kontakta dem när körkortet är klart. det är som med allt annat, vill man få något gjort får man vara lite på. Ring och be om ett datum och se till så att allt är klart tills dess :) Eller mejla. Det är absolut inget fel. De flesta går miste om jobbintervjuer och allt möjligt just för att de inte ringer. Man vet ju inte om de har mycket att göra just nu och därför kanske inte kollar upp. Så ring eller mejla om en tid :)



Oj, hehe, bara det inte lät som en "ska vi följa varandra på bloglovin" kommentar, haha. Sånna gillar jag inte att få. Om de vill följa mig så varsegod men själv har jag endast bloggar jag LÄSER på mitt konto :P Och oftast är det jag som skriver kommetar till de jag läser, förr eller senare, så blev lite "åh vad kul att hon kontaktat, henne läser ju faktiskt jag" - nu hittade jag inget ord att fortsägga meningen med, men du fattar? :P



Jo upprepningar i brevet vill man ju inte ha. Eller så plockar man ut det bästa eftersom de flesta kanske kollar videon först. Vet själv om man har miljarder brev från hela välrden att läsa så kanske jag själv skulle kolla på videona först. Den roliga grejen på dagiset är säkert kul, då blir det personligt :) Hehe ser framför mig hur du rockar loss med damsugarn till någon låt när du säger att du är ett städfreak. Okej jag kopplar allt till dans :P men det var typ som mamma sa när hon läste mitt manus (hon är jättebra på feedback); jag beskrev att jag kunde börja dansa lite smått på mitt jobb när jag inte har så mycket kunder och musiken är på. Hon typ hoppa upp och ba "Emilie, vi måste filma dig på jobbet när du står och dansar". Komik eller nått, haha. Visar i alla fall att man kan bjuda på sig själv :P Nödvändigt med tanke på hur många gånger man kommer göra bort sig språkligt ^^



Jag tror alla familjer vill höra/se olika saker och det nog är därför man ska vara sig själv så mycket som möjligt. Om man målar, visa det man gjort, om man dansar, dansa eller visa sitt rum som oftast säger vem man är. Om man vill anpassa sig till alla familjer så blir man nog gråhårig av förtvivlan. 2 minuter är ju inte så mycket då :P Jag skrev en lista på tio saker som typ var väldigt MIG. Och så försöker jag väva in det. Sen får man kanske cencurera lite.



Jag ska nog också kolla på au pair videos, tack för tipset :) Men du, om de flesta inte har givande videos så kan du ju försöka tänka på vad som inte är så givande och undvika det/göra tvärt om. Det kan ju vara en inspiration i sig, försöka göra något annorlunda :)

Det knäppaste i mitt rum, t.ex. är en brevlåda :P Jag har min egen, haha. Skriver så mycket brev och när jag inte är hos pappa så lägger han dem i den, så kan jag se om jag fått post xP Den kanske jag kan visa ? :P



På tal om det kanske brevbäraren kommit nu,

ha det så bra :)

Kram


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: