Intervju - när ansökan är helt klar

2009-10-08 kl 11:30:39
Fick kontakt med SI igår, mailade. Min childcare experience har varit godkänd i några veckor nu, men igår tyckte de helt plötsligt att jag skulle ändra lite där. What's up with that? Då godkänner man det väl inte först?

Nu är ändringarna fixade iallafall, de tyckte att jag räknat fel i och med att jag räknat bort två veckor för jullov, men jaja. Vill de att jag ska ändra så gör jag väl det, jag tackar ju inte nej till några extra timmar i ansökan.

De skrev att när jag är klar med allting så ska vi boka intervjun. Bara jag som tycker det vore smidigare att boka när man nästan är klar, istället för att sitta och vänta på intervjun när man är helt klar? Men äh, det blir nog bra ändå. Man kan inte störa sig på allting.

I helgen ska jag se till att ha alla bilder klara och uppladdade. Färga håret ska jag också göra, det röda börjar komma fram lite nu, och vill gärna ha brunt hår i videon. Ska försöka spela in den nästa vecka tänkte jag.

Sandra
http://sandraaandersson.blogg.se/
2009-10-08 kl 12:31:55

Provade skriva en kommentar nyss, vet inte om den kom fram :P

Men iaf, riktigt dåligt att man inte kan boka intervju när man är nästan klar, jag försökte flera gånger. När min ansökan väl var klar kunde inte hon som skulle intervjua mig istället så jag fick vänta 2-3 veckor extra.. :/

Sofia
http://sofiablohm.blogg.se/
2009-10-09 kl 12:12:07

Vad roligt att du snart ska på interjuven. :D Men vad dåligt att man inte kan få tid för den när man nästan är färdig. Då skulle ju allt flyta på mycket bättre.

Men du får berätta hur interjuven var sen, för jag är nästan lite nervös för inför jag ska på interjuv. När jag nu har kommit så långt. :P

Sofia
http://sofiablohm.blogg.se/
2009-10-11 kl 20:29:53

Hej!

Jag kom på en sak jag måste fråga dig om, för snart så ska jag fixa iordning min au pair ansökan, och fixa om lite i mitt personliga brev osv. Men hur många ord har du i ditt personliga brev? Jag har ca 750 ord nu, men det är kanske lite? Jag kanske borde skriva mer? För jag hittar ingenstans hur många ord man bör ha ungefär.

Sofia
http://sofiablohm.blogg.se/
2009-10-11 kl 23:53:01

Svar: Tack så jätte mycket för ditt jätte bra svar! Jag börjar tycka att det personliga brevet börjar kännas lite jobbigt, just eftersom det känns rätt avgörande om de väljer en eller inte (om man bortser från alla praktiska saker).



Det skulle vara jätte snällt om du ville punkta upp vad dina olika stycken handlar om i brevet. :) Så kanske jag kan fylla ut mitt lite mera.

Sofia
http://sofiablohm.blogg.se/
2009-10-12 kl 11:56:26

Svar: Men det är ungefär så jag också har skrivt, fast jag skrev även lite varför jag valde att gå just IT-media på gymnasiet och låte sådant.



Åh tack! Det var ju en super bra idé! Det måste jag skriva till ikväll redan! :D (om jag inte har fullt upp med teori) Tusen tack! :D

Sofia
http://sofiablohm.blogg.se/
2009-10-12 kl 16:47:17

Svar: Det skulle vara en jätte bra idé! :D Precis, då kan man få lite nya idéer, och sådant. Jag mailar mitt senare ikväll, så kan du skicka ditt när du vill. :)

Arbetskamrat
2009-10-12 kl 20:31:18

Låter spännande med intervju. :)

Emilie
http://plajnis.blogg.se/
2009-10-14 kl 21:48:14

Hej :) Ber om ursäkt här för tiden det tog. Mycket har hänt sen sist. Sitter i au pair skiten om man säger så :P



Jag tror jag har en ny plan nu. Ska kolla med mina föräldrar en gång till imorgon. Grejen är att en bor inte här så han måste jag ringa till och orkar inte, den andra nattar bebisen så henne kan jag inte störa. Jag kan inte åka som au pair nu, jag kommer till det senare, men det går inte. Så jag kom på en plan B - studera på college i USA. Men det jag hittade visade sig inte ligga i Washington DC utan Washington STATE - HEEEEELT fel sida! Jag vill till östkusten punkt. Är mer säker än någonsin nu. Hade inte gett upp au pair drömmen bara skjutit fram den lite. Men så hittade jag att CIS har på östkusten och whoopiiii sista ansökningsdag är IMORGON. Inte hittat program, universitet, eller 100 000 kronor. Så det går inte att komma iväg i januari. Jag har vart deppig, ledsen och känner inte igen mig själv. USA stressar ut mig. Så min plan C, som jag ska prata med föräldrarna om imorgon (även om det tar emot för jag vill INTE INTE INTE åka så sent): augusti: college i USA, januari: hemma ett halvvår, Augusti: Au Pair ett år, hemma igen och studera på universitet. Okej lite krångligt men men :P



Kommer dock fortsätta med alla au pair förberedelser som vanligt.



Nu kan jag besvara frågan vad som krånglar: körkortet. Det går inte. får gråa hår. Tydligen kör jag jättebra och tydligen står mitt namn uppskrivet i min körskolas rum under rubriken "vad fan gör vi med denna?". De tror på mig, de vet att jag kan. Men på uppkörningarna får jag blackouts och det går åt helvete. Så mycket pengar och så mycket press. Och inte kommer jag närmare USA, tvärt om! Så jag gör en körkortspaus. Och utan det så kommer jag inte iväg ... som AU PAIR. Därför är college lockande - just NU. Au Pair finns. Jag är bara 19 for crying out loud. Idag är första dagen jag öppet vågar prata om mina körkortsproblem (vet inte om jag vågar delge uppkörningsantalet på internet än dock...). Hoppas bara jag inte tappar alla au pair vänner, tycker vi fått sånt fint band ;) Som sagt förberedelserna fortsätter jag med.



Hehe, ja en dansvideo blir nog bra, vissa visar ju endast bilder i två minuter, jag får visa dans i två minuter xD Nej men prata vill man ju ha med :)Web designer? Så coolt, du kan ju garanterat visa något du gjort ju! Hittade lite saker i mitt rum jag vill få med (tror min video är på fem minuter nu xD): en intervju med Inger Sandberg publicerad i en barnklubb, en recesion av Kvasten på Gröna Lund publicerad i samma barnklubb (tidning) och båda fick helsida :), program för dansshower jag gjort på oskarsteatern, en tidining vi gjorde i ettan som gick i tryck, en bok vi gjorde i tvåan som vi åkte till Rom för att göra etc. Allmänt skryt, tänkte att sånt gillar väl amerikanare :P Kanske har du nått diplom eller nått att visa upp? Men jag tror du kan få mycket utav det du gör :) Kan ju också visa naturen runt där du bor :) Medan du har musik... något du gillar kanske ? Eller lek med ett barn? Eller det bästa av allt: gå in på ica och köp en marabou som du sen äter :P Det är grejer det :) Lite småkul sådär. Kan funka med glass också :) Kanske borde få in "idéspruta" i mitt brev ^^ Jag kommer hellre på ideer än att faktiskt GÖRA det sen. Kanske kan anlita en skådespelare så man slipper sitta framför kameran ^^



Ska vi se: de två volontärbloggar jag har är http://emmsson.blogg.se/ghana/ och http://sofiian.blogg.se/ghana/



Tänkte leta fler snart :)Blev bara lite mycket med att lösa framtiden :P



Ha det så bra, har en känsla av att datan överhettas och stängs av snart så måste avrunda.

Kram



Maja
http://hypocrite.blogg.se/
2009-10-16 kl 14:17:33

ditt röda kommer fram även att du färgar brunt!? eller är det bara toning?


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: