Min ansökan är i London!

2009-10-30 kl 13:34:39
De senaste dagarna har jag varit lite otålig och orolig, undrat varför ingenting händer hos SI. När SI har kollat igenom delar ur min application har jag kunnat se det när jag loggat in på mitt au pair-konto, men nu hände ingenting. Det såg bara helt tomt ut.

Loggade in några gånger under dagen igår, men nä, såklart ingenting som har hänt. Inte ens min video var godkänd, och den laddade jag upp för två veckor sen. Hur lång tid kan det ta att titta på en tvåminutersvideo egentligen?

Men så igårkväll möttes jag av denna vackra syn:

Ååh det är ju det meddelandet jag väntat så länge på att få se ("så länge" är inte ens två veckor - men ja, jag är otålig)! Jag är ganska förväntansfull just nu! Det här betyder alltså att min ansökan har skickats iväg till kontoret i London, och snart kommer jag att bli godkänd som au pair. Ska bara få hem polisregisterutdraget så jag kan skicka ner det till Malmö också. Jag hoppas att det dyker upp nästa vecka.

Emma
http://lifeofemma.webblogg.se/
2009-10-30 kl 14:48:17

vad roligt! :D

Sara
http://trenollsju.blogg.se/
2009-10-30 kl 18:32:13

Vad roligt! grattis :)

Emilie
http://plajnis.blogg.se/
2009-10-30 kl 20:29:48

Det är ju great :D



och när två veckor kanske inte är en lång tid, men egentligen så har du väl ändå väntat mer än så? Och eftersom du väntat och förberett och väntat och nu bara kunnat vänta eftersom förberedelserna varit så gott som klara så kan 2 veckor vara så extremt lång tid eftersom du typ befunnit dig i mållinjen :) Eller förstår du hur jag menar xD Kallas trötthetsbabbel men men, ibland kommer det ut en massa bra ut det med :P



Ha det bäst

Sara
http://trenollsju.blogg.se/
2009-10-30 kl 23:58:21

jag hoppas det går fortare! Vill bli godkänd så fort som möjligt! :)

Banan
2009-10-31 kl 00:46:53

oh nice, Grattis :)

Sara
http://trenollsju.blogg.se/
2009-10-31 kl 13:40:19

Måste man ha skickat in polisregisterutdraget för att ansökan ska bli godkänd? Ville bara kolla hur det går till för jag har inte fått hem mitt utdrag än :P

Emilie
http://plajnis.blogg.se/
2009-10-31 kl 14:35:37

Hej :D

Jag skrev faktiskt in en ansökan om studierådgivning hos CIS igår. Tråkigt nog var det en fredag och jag antar att jag inte får svar förrän måndag-tisdag (little miss otålig) men har det i alla fall på gång :) Ska kolla in hur ansökan ser ut också och hoppas hoppas HOPPAS att de tycker att jag definitivt ska prova söka till det universitet som numera blivit lite som ett drömuniversitet!



Vad snällt, tack så mycket :D Försöker behålla min skrivaranda på bloggen men ibland blir det så att jag skriver väldigt snabbt och läser bara igenom en gång, ungefär som en kommentar fast då läser jag igenom efter att jag publicerat xD Kom på massa saker jag kanske kan visa CIS eller LIU: min havamal jag skrev i skolan

(Listig lögn sprides snabbt

om du i knepig knipa vara

men om listig lögn sedan sanning blir

du knepigare knipa få klara)

haha tycker om att leka med ord, var var jag, jo den, sen kanske min bok jag skriver på engelska, mitt nationella prov i svenska b (skrivdelen), en dikt jag skrev till svenskan. Lite sånt. Ska fråga om jag ska ta med mig det. Vet inte men då kanske jag har större chans eller nått xD Vill vill VILL.



Vad kul :D Är helt tokig i musikaler och såg Wicked i London nu i sommar efter en rekommendation av en englesk brevvän. Hon nämnde något om "the untold story of the wonderful wizard of oz" och att det tydligen handlade om en missförstådd Wicked Witch of the East. Jag älskar att se andra historier av en historia. Såg den och nu kan jag inte längre se Trollkarlen från Oz utan att tycka att häxan bara är missförstådd, inte alls ond :P Men den är superbra, och Defying Gravity var en sån himla mäktig sång! Se musikalen om du får chansen, går även på broadway :D Just det, gick runt i en bokhandel/skivbutik i london och hittade även boken! Tydligen så har författaren skrivit många "untold stories", dels Wicked och fortsättningen "Son of a Witch", sen även "confessions of an ugly stepsister" och "Mirror, mirror" (snövit) etc. Måste hitta dem. Wicked har jag redan men de andra :D



Jo du, väntan verkar vara en del av hela grejen minsann. Det värsta är nog att inte veta. Borde finnas en garanti för match :P Typ om man inte fått match då så finns det en liten familj som tar en eller nått. Bra idé där va X) Men de borde lägga upp en plan för de som inte får match. Hur man kan göra de mer synliga för familjerna eller så. Lite som med pendeltågen i Stockholm, de vet att det varje år kommer falla snö på spåren och ändå har de inte en jäkla aning om vad de ska göra åt det utan sätter upp timlånga förseningar istället.



Håller tummarna för att det kommer en match snart :)

Kram

ica
http://iiandyr.blogg.se/
2009-10-31 kl 15:25:09

åååh, vad roligt! gaaah! jag blir typ avundsjuk : P

Emma
http://lifeofemma.webblogg.se/
2009-10-31 kl 23:05:50

Jag vet, jätte roligt! :D så nu tänkte jag börja försöka mig på själva ansökningen när jag har tid :) Jag vet inte riktigt vad det var som gjorde att jag valde just STS, gick mer på magkänslan :P men det var ju antingen STS eller SI som gällde för mig hela tiden.



Det är så roligt att du kan börja matchas mes familjer snart! vilken månad är det egentligen som du har planerat att åka iväg? :)

ica
http://iiandyr.blogg.se/
2009-11-01 kl 10:19:51

sv: haha, åka som aupair? njaaa, jag vill plugga : ) barn är inte min grej! men jag planerar att åka snart så vi får se...!

Sara
http://trenollsju.blogg.se/
2009-11-01 kl 14:12:58

Åh på så vis! :) Aja, jag hoppas jag får hem det snart så jag kan skicka in det :)

Emilie
http://plajnis.blogg.se/
2009-11-01 kl 18:08:22

Hej :)

Hur är det? Har typ nyss kommit hem från mitt jobb och insett att 1) det är månad i morgon och JAG SKA ha ett svar från CIS då :P och 2) min bästa vän åker som au pair INATT!!!!!! Shit vad sjukt det blev, jag skulle ju åka samtidigt ju! Men eftersom det inte blev så insåg jag plötsligt hur lååååångt ett år är :/ Men I wish her all the best anyway :)



Haha då kör vi på C.W Post. Vi ska inte till något Linköpings universitet inte ^^ Men som jag har förstått det så finns det fler C.W post universitet, dock inte med CIS. Kanske har missförstått men läste det någonstanns.



Jo men man åker ju inte till USA ett helt år för att inte gå på Broadway. :P Har redan börjat planera lite smått. Kanske the Lion King, Wicked igen, eller Hairspray. Eller något HELT nytt. Finns ju så mycket. RENT har jag inte sett :O



Jo man är väl kanske garanterad en placering, men det finns de som ger upp. Kanske lite väl snabbt without a fight men det är verkligen så att det går snabbt för vissa och långsamt för andra. Men de som det går långsamt för får väl kämpa lite mer, dubbel organisation, förbättra brev och fixa video och allt det där. Eller i mitt fall, köra tills jag drömmer mardrömmar om körning. Man kan väll säga att jag gav upp. Eller satte det åt sidan så länge men det är inte kul att nästan gå ett helt år utan att komma en stanns! Eller det är inte sant för i början av året hade jag aldrig suttit i förarsätet förut. Men att ändå kommit så långt och hela tiden ramla på mållinjen - det tar energi. Är sååå taggad på college just nu :D Så det blev ju bra ändå!



Du sa att du ville åka runt april, eller hur? Varför just då? :) I såna fall är du ju ute i väldigt god tid! Skulle du kunna tänka dig att åka tidigare? Det finns kanske de som planerar långt i förväg och matchar / letar ny Au Pair fem månader innan. Eller de som ska ha au pair för första gången..



Tror jag ska leta upp lite fler collegebloggar nu (alltså de är ju typ utdöda!)

Kram!

Sara
http://trenollsju.blogg.se/
2009-11-02 kl 16:00:08

ja, verkligen. Jag undrar vad det beror på? Loggade in nu iaf och då var det en bock vid varje punkt :)

Sofia
http://sofiablohm.blogg.se/
2009-11-02 kl 18:55:11

Åh vad roligt! :D Då är du snart igång och matchar med familjer då.

Emilie
http://plajnis.blogg.se/
2009-11-02 kl 22:11:29

Ja jag är superglad, måndag kom och jag fick svar.Men jag är samtidigt så rädd för att det ska gå tvärt om vad jag vill. Måste andas. Eller nä, jag måste skicka ett mejl och fråga vad som krävs av mig inför detta möte. Ska vara lite extra mammig nu och be henne om hjälp xD haha men hon är faktiskt bra på att ställa rätt frågor eller säga åt mig hur jag ska tänka när jag blir nervös. Alltid nått.

Sara
http://trenollsju.blogg.se/
2009-11-03 kl 22:29:37

sv: indeed! Jag är superglad! :) Hoppas det går fort att hitta en familj bara!

Emma
http://lifeofemma.webblogg.se/
2009-11-05 kl 10:56:41

jo det är ju lite surt att jag inte kan börja nu direkt, men det känns ändå som att det händer lite nu liksom! :) jag tänkte försöka komma iväg i juni/juli där någonstans om det finns möjlighet till det :)


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: