Nu händer det grejer

2009-09-21 kl 11:21:37
Nu har jag nyss ringt till dagis, på torsdag klockan 12:45 ska jag ner dit och hämta mina referenspapper, och ta lite kort ihop med ungarna. Ska bli så kul att få se dem igen! Saknar mina söta ungar.

Håret är färgat brunt nu, och har bytt ut ringen i läppen mot en stav istället. Ska strax gå iväg till jobbet, och på vägen dit ska jag in till fotografen och ta körkortsfoto. Sen är det bara att skicka in den där blanketten och så får jag körkortet. Undra hur lång tid det tar. Två veckor?

I helgen har jag suttit och skrivit väldigt mycket på det personliga brevet, jag börjar komma någonstans nu, och snart är jag klar med ett första utkast på det! Så sen kan jag sitta och finslipa det i några veckor fram till intervjun. Det börjar hända lite grejer nu känns det som!

Emma
http://lifeofemma.webblogg.se/
2009-09-21 kl 16:00:17

vad roligt att det är på gång nu! :)

Sofia
http://sofiablohm.blogg.se/
2009-09-21 kl 22:34:41

Vad roligt att du har kommit så långt! :D Jag tror det bara tar någon vecka att få körkortet? Min kompis fick sitt på bara någon vecka har jag för mig. :)

Emma
http://lifeofemma.webblogg.se/
2009-09-22 kl 10:08:39

jag vet inte riktigt när det blir till att ansöka för min del, kanske någon gång runt jul :) så det är inte lång tid kvar nu!

jag har tyckt att det har varit så svårt med organsiation helat iden som du kanske vet men det blir antingen STS eller SI. D uskulle åka meed SI va?

Jannike
http://holdmypocket.blogg.se/
2009-09-25 kl 00:04:46

Hej!! Forst, TACK for de fina kommentarerna om min bild av mig och min basta van! Jag blev jatteglad av att hora det. Second of all, vilken trevlig blogg du har!!



Det ar sa harligt nar man hittar nagon som skriver ordentliga, innehallsrika och intressanta inlagg! I like it. Harligt att du ska till USA som Au Pair!! Jag var sjalv Au Pair I Washington DC for ett ar, det basta jag nagonsin har gjort!!!!! Helt magiskt. Jag akte darifran i julas, men nu i borjan av sommaren sa akte jag tillbaka och halsade på min gamla vardfamilj! Darefter sa akte jag vidare till Mexico for att halsa på min basta kompis som jag traffade under min tid i USA, och sen sa valde jag att inte aka hem haha, sa nu bor jag I Mexico med honom. For tillfallet.



Inget av detta hade hant om jag inte hade akt till USA som Au Pair. :) av den anledningen sa vill jag verkligen onska dig lycka till!!! :D med ratt installning sa kommer du fa det hur bra som helst.



Var hoppas du på att hamna?


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: