Avreseinformation

2010-04-05 kl 15:19:39
Det var som jag trott, i april är det inte så många som åker iväg. Vi är fyra svenska tjejer som flyger till New York 19 april. Jag åker från Göteborg, sen är det Nathalie som jag redan pratat lite med, som åker från Köpenhamn. Utöver oss är det två tjejer som flyger från Stockholm. Känns som ett lagom gäng sådär på fyra stycken tycker jag nog.

Nu är ju bara frågan - flyger jag ensam hela vägen, eller kommer jag träffa på någon av de andra tjejerna när jag byter flyg? Kan ju vara kul om man inte behöver vara helt ensam på den långa flygningen över Atlanten sen. Fast från Göteborg och till mellanlandningen gör det mig ingenting att jag är ensam, jag är ganska osällskaplig när jag reser och sover en hel del. Om man nu lyckas sova, antar att man är ganska hyper när man ska iväg till USA..! Hoppas att man får flygtiderna nästa vecka så att man vet.

Har nyss pratat med värdpappan i telefon också. Åh, så trevlig han är, jag ångrar inte min match alltså! Vi pratade lite allmänt sådär. Mitt rum är ju inte direkt gjort i ordning så mycket, men vi sa att det är bättre om vi fixar det när jag kommer dit så får jag bestämma själv hur jag vill att det ska se ut. Det låter bra tycker jag!

Två veckor kvar idag, längtar som sjutton!

Lina
2010-04-05 kl 16:37:44

Gott mos :D Låter hur härligt som helst!

malin - blivande au pair
http://wakoo.blogg.se/
2010-04-05 kl 20:46:49

Ja jag tänkte mig det också, men så sa nån om nåt pilgrimerna och det är kristna osv, så blev lite osäker! men hoppas den familjen jag hamnar i "fira" de då ;D

malin - blivande au pair
http://wakoo.blogg.se/
2010-04-05 kl 22:11:40

jag vet faktiskt inte, vi pratade ju i fredags, hon sa hon skulle höra av sig efter helgen, dom hade det as stressigt visst, men känns inte som om dom kommer göra det, lite tyvärr ;S .. fick prrecis en ny familj iaf :D

Sandra
http://sandraaandersson.blogg.se/
2010-04-06 kl 00:34:28

Vi var också fyra när jag åkte, tre från stockholm och en från göteborg. Hon från göteborg mötte upp oss i amsterdam och vi hade sådan tur att vi fick sitta tillsammans allihopa :)

Maria
http://idamariaviktoria.blogg.se/
2010-04-06 kl 13:32:51

Åh, det ska bli så kul att läsa om när du kommer iväg och hur det går med allt! :D

Jannica
http://missjannica.blogg.se/
2010-04-06 kl 17:25:58

När jag åkte i juni var vi tre tjejer från Sverige: jag åkte från Sthlm, en från Gbg och en från Köpenhamn haha. Fast det gick bra! Dock kan det ju vara skönt att ha någon att surra med om man känner sig nervös eller bara exalterad. Som blivande au pairer sitter man ju onekligen i samma båt och förstår de andras känslor som ingen annan gör! :)

Sigrid
http://sigridiusa.blogg.se/
2010-04-06 kl 20:42:05

Men kul att du ändå har lite kontakt med tjeerna som ska åka! Spännande - nu är det inte lång tid kvar - lite nervös blr nästan jag med!



Fick du mail till tjejerna med? Fick du till alla tjejer i hela världen som ska åka eller bara de svenska?


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: