Avresedatum klart

2010-02-23 kl 14:03:46
Igår kväll fick jag ett mail från min LCC borta i Richmond! Hon lät väldigt trevlig och välkomnande, och nu kommer jag börja få de mail hon skickar ut till au pairerna där borta. Fick också reda på vad de kommer att göra på nästa möte och sådär. Det låter trevligt och kändes väldigt bra!

Idag fick jag även alla detaljer från APIA och SI. Den 19 april flyger jag från Göteborg till New York! Är superglad att jag fick mitt "favoritdatum" också, 19 april har jag funderat på ett tag och det känns verkligen helt perfekt. Inte för sent, inte för tidigt. Fyller dessutom 21 bara drygt en vecka innan så det är bra det med! Nu ska jag sätta mig ner och kika på infon jag fått om visumet, och börja pyssla så smått med det. Imorgon ska jag ringa och boka hälsoundersökningen.

Emma
http://lifeofemma.webblogg.se/
2010-02-23 kl 17:23:30

woho, nu kan du ha en nedräkning och allt!! ;)

ica
http://iiandyr.blogg.se/
2010-02-23 kl 18:13:22

waah, så häftigt!



jag får inte följa med till usa för att mamma inte har råd att betala för mig och eftersom jag ska till kina i februari nästa år så kan jag inte lägga ut pengar på att åka heller :< de kommer behövas om jag ska få se kina :)

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-02-23 kl 19:43:57

Svar: Ja det känndes liksom som nu är det på riktigt när man fick mailet. :) Nej exakt även om man bestämt med familjen var det ju inte 100% klart för än man fått de där mailen. Familjen kunde ju ändra sig i sista sekunden. Hemska tanke!

ellen
http://ellenfilippamaria.blogg.se/
2010-02-23 kl 20:25:46

åååh det är så nice att det börjar hända saker! :D yay! är pussglad för din skull! <3

Thea Emilie
http://www.theausa.blogg.no
2010-02-24 kl 04:46:16

Dagen i dag har vært litt bedre da, har prøvd å holde meg til svenskene så godt jeg kan :) hehe.



Det kommer til å gå superfort til reisedagen din tipper jeg :)

sigrid
http://sigridiusa.blogg.se/
2010-02-24 kl 13:05:58

Ja, verkligen, jag menar man läser om alla som får matchningar och allt, och man känner typ att min anöskan är dålig, men antagligen som både du och SI säger så är ansökan bra, det är bara den rätta familjen som ska komma, och tidsnog kommer den, men man sklle ju gärna vilja komma iväg så fort som möjligt.



Ja, verkligen speciella förhållande blir det ju, men då är det ju bra, skönt med en partig pappa och likosm lättsam så man kan umgå, inte så att det blir stel och så.



Men som sagt, jag har haft en match, så så fel kan det inte vara, men jag vill som agt ha en match nu, men jag ska väl låta det ta tid så jag kan få en riktig toppen match som du :) Kommer följa din blogg spänt mot avesan :)

Adam
2010-02-25 kl 11:06:13

Fan va Nice, Grattis! :)

Nathalie
2010-03-21 kl 18:23:13

Hej!



Jag reser också med SI den 19 april. Men flyger dock från köpenhamn, men vi kommer i alla fall att vara på au pair skolan samtidigt.


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: