Lite fattigare

2010-02-28 kl 14:23:52
Lite tidigt ute är jag kanske, men i fredags betalade jag mina €300 till SI. Fick ett mail från APIA att nu kunde jag göra det, så jag gick in och kikade på det lite. Det var väldigt smidigt och man kunde betala direkt med kreditkort via au pair-kontot. Så jag kollade vad euron låg i, och efter att ha diskuterat lite med pappa kom vi fram till att det var ganska lågt jämfört med innan. Även om man har till och med 7 dagar innan avresa att betala, så tyckte jag att jag lika gärna kunde göra det nu när jag ändå har pengarna undanlagda.

I de där €300 ingår då flygavgiften, och så är det även en grundförsäkring. Man kunde även på en gång köpa till extra försäkring, men jag valde att inte göra det. I alla papper som jag fått från SI så skriver de att grundförsäkringen absolut är tillräcklig och att ingenting extra är nödvändigt. Så att slänga ut mer pengar på något som inte ens min organisation rekommenderar känns bara lite onödigt. Har även läst att om man betalar den här avgiften med ett Visakort/Mastercard så får man olycksfallsförsäkring för resan och bagaget som ingår i Visa/Mastercards avtal om kortet. Så det kommer jag också ha nu när jag betalade med mitt visakort direkt.
Hoppas anonym som frågade om jag tog extra försäkring blev nöjd med svaret :)

Nu ska jag sätta igång och fylla i min del i hälsoundersökningspappret!

Emma
http://lifeofemma.webblogg.se/
2010-02-28 kl 17:59:52

vad skönt att ha hela den betalningen avklarad! Har du fått någon info om hur mycket bagage osv. som du får ha med dig nu när du snart ska åka iväg? Vet du hur stort handbagaget får vara? :) bara 49 dagar kvar nu ju, tiden går fort! :D

malin - blivande au pair
http://wakoo.blogg.se/
2010-02-28 kl 20:17:11

på SI:s hemsida stå det ju 350 euro, jag ansökte liksom 2009, kommer du ihåg när det ändrades :O från 300 till 350? :O

malin - blivande au pair
http://wakoo.blogg.se/
2010-02-28 kl 21:07:53

Ja skillnaden är ju bara 50 euro, "bara&bara" haha, men ja man kan ju hoppas de blir 300 när jag med är färdig, blir ju spännande att se det iaf :D haha

Louise - Living in Turkey
http://louisesa.blogg.se/
2010-03-02 kl 12:58:52

Det tycker jag är så bra med SI. De säger verkligen ärligt "Du behöver inte köpa till detta" istället för "köp detta med, och detta, och detta..." för att tjäna pengar.



Mail kommer när jag är i Turkiet för jag har så svårt att sitta ner och koncentrera mig på mailet nu.

Kram!

sigrid
http://sigridiusa.blogg.se/
2010-03-02 kl 14:21:14

Ha, det är faktiskt lite störigt, när man loggar in på sin ansökan, Hi Anna, man bara, nej jag heter sigrid! He, men de förstod det, de hade tydligen kollat på passkopian :)



Mh, men tydligen skulle de prata med några fler kanditater innan de skickar den (den gamla au paiens mail), så nu hoppas jag på 3 barns familjen lite mer, mamman verkar en aning lugnare och mer down to earth i den familjen .. :)


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: