Lite smått galen

2010-02-06 kl 22:54:03
Det går segt. Väldigt segt. Idag har jag varit godkänd i exakt tre månader. Under den här tiden har jag fått två matchningar. Det är inte ens en familj i månaden. Känns som rätt kass statistik om ni frågar mig. Jag trodde ju att när jag fick mina matchningar i slutet av januari, att nu var det igång. 2 matchningar på en vecka, yaay! Jag gick från ingenting, till två på en vecka, och nu är jag tillbaka på ingenting efter två veckor till. Ska det vara såhär?

Förra veckan tackade jag nej till andra familjen som kontaktade mig. Så jag har suttit här ett bra tag utan någonting alls nu. All den här väntan i hela au pair-processen gör mig lite halvt galen. Jag har hela tiden varit beredd på att det skulle ta ett litet tag, och att jag skulle prata med många familjer innan jag hittade rätt. Är medveten om att jag är lite kräsen. Men nu är det ju inte ens några familjer som kontaktar mig. Nu sitter jag bara här. Väntar. Väntar lite till. Inte händer det något mer för det. Det är inte upp till mig längre, det enda jag kan göra är att vänta.

Louise - Living in Turkey
http://louisesa.blogg.se/
2010-02-07 kl 13:56:29

Jag tycker du ska göra så här, ring den person du har kontakt med på S.I och berätta om ditt "problem" låt extra lidande i telefonen och säg "Men gör JAG något fel, är MIN ansökan fel"

Då känner de medlidande och kanske på något sätt kan få endel familjer att höra av sig.

Om inte så kan du ju be henne kolla igenom din ansökan och säga varför inte du får någon familj. Att du känner att du "måste" tacka ja till nästa för det tar så lång tid.

Var klagande så lovar jag att det kommer släppa.



Åhh JAG blir ju tom frustrerad för jag vill ju se vad de blir för familj och höra om nästa steg:

PACKA VÄSKAN LÄTT hahah.

Omöjligt skulle jag vilja säga.



Jag hoppas verkligen att du hittar en familj snart!!

Kramar Louise

Emilie
http://plajnis.blogg.se/
2010-02-10 kl 11:22:00

Hej, tre år senare :)

Hur är allt med dig? Har själv legat magsjuk och illamående så inte riktigt orkat ta mig igenom kommentarerna.



Förstår precis hur du känner (alla blivande/au pairer gör nog det i och för sig :P) väntandet är verkligen helt hopplöst. Enligt mig är det just ovissheten man inte orkar med. Åker man imorgon, eller om sju månader? Svårt att planera. Men jag tror fortfarande din drömfamilj är precis bakom hörnet :) Tänk ändå hur många au pairer det finns som söker,rätt häftigt att de hittar fram till en endå :)



Jo... Vill egentligen inte säga detta men om 9 dagar (jag håller iiiinte aaaalls räkning haha) är det fyra veckor sen min ansökan åkte till USA. Det betyder att jag kommit in i "du får svar om 4-8 veckor". Vågar knappt andas. Jag vågar inte påstå att jag ska till USA förrän jag kommit in. MEN drömmen är så stor att jag gör det ändå :P Det är ju ditåt jag riktar mig. USA. Dit jag vill. Jag ska dit förr eller senare. Så FÖRHOPPNINGSVIS har du rätt i att jag åker till USA två gånger i år :P



Ah men då verkar det som att folk börjar leta au pairer för tiden du vill åka ungefär :) Skulle du kunna tänka dig att åka i sommar om det går segt med just den rätta familjen?



Jo precis. Tänkte en vecka innan skolan kanske vore bra, så har man tid att kolla in campus och möta lärare och så. En vecka är alltid en vecka. Ah nu blev jag nervös helt plötsligt :P



Måste gå har en känsla av att datorn stängs av snart ^^

Kram!


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: