Världens bästa helg

2010-02-22 kl 18:15:06
Inte nog med att jag matchade men min familj i Richmond i lördags kväll, utan igår matchade även Sofia med en familj i Washington DC! Helt sjukt att vi bor så långt ifrån varandra i lilla Sverige, men i USA som är aningens större så lyckas vi hamna knappt två timmar ifrån varandra.

Sofia och jag har pratat lite till och från i ungefär ett år, och sen i oktober har vi skrivit till varandra i princip varje dag. Så det ska bli jättekul att vi kommer bo så nära varandra i USA, det som vi pratat om några gånger men insett att det skulle nog vara ganska omöjligt att vi hamnade i samma stat när USA är ganska så stort. Men nu har vi lyckats med det omöjliga och kommer nog att kunna ses flera gånger där borta när hon kommer dit två månader efter mig! Vi har redan börjat planera in vad vi ska göra av året tillsammans ;)

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-02-22 kl 19:45:26

Ja det här var på riktigt världens bästa helgen! :D Först matchar du med din familj, och dagen efter matchar jag med min. och så kommer bor vi nära varandra (när i USA mått i alla fall). Jaa vi måste planera in jätte mycket kul saker att göra sen också. :D

ica
http://iiandyr.blogg.se/
2010-02-22 kl 21:35:22

så glad för din skull! ;) mamma och bror ska tydligen till usa i sommar, men jag får inte åka med. snacka om avis-ica.

Thea Emilie
http://www.theausa.blogg.no
2010-02-22 kl 23:30:19

To timer unna er jo ikke så langt da! Satser på at vi får møttes en gang da :)



Jeg kom meg hel frem, så nå sitter jeg her. Litt rart :)

Sara
http://trenollsju.blogg.se/
2010-02-23 kl 00:23:16

haha, så där blev det för mig, Sandra och Maria också :)

Emilie
http://plajnis.blogg.se/
2010-02-23 kl 10:43:49

Hej!

ÅÅH vad kul att du matchat!!!! Och att du och Sofia kommer bo så pass nära varandra :) Superskoj ju! Det finns ju ensamstående mammor som vill ha au pair så varför inte ensamstående pappor, du kanske får en skitbra relation till honom, han kan bli "mamman" alla au pairer får så bra relation till :) Jag var precis som du öppen för alla sorts familjer (innan planerna blev ändrade).



Fick svar från CIS om ett mejl jag skrev för inte så länge sen. Bland annat när höstterminen börjar och så fick jag en mejladress från en som pluggar där nu (ååååh varför dröjer det dumma svaret för. Är så livrädd för negativt svar nu att jag inte vet vad jag ska göra). I alla fall så frågade jag om någon spruta var nödvändig, han svarade att bara ett bevis på att jag tagit MPR när jag var mindre. Har SI sagt något om det till dig? Mamma vet inte ens om jag haft vattkoppor så hur sjutton ska man hitta det beviset? Kan inte gå till gymnasiet för hon fick aldrig mina papper från sjuksköterskan från högstadiet och hon har nu fått sparken för att hon bröt för mycket mot tystnadsplikten och kallade tjejer som sminkade sig för horor. Ja... Men man har ju lite tid på sig att fixa det :P



Jo precis, ett litet syskon, sen vet vi ju inte än hur det kommer gå (fortfarande rätt tidigt) men just nu så är det en liten baby i mammas mage :) Jag har accepterat det faktum att jag säkert kommer missa födseln. Jag var ändå den andra (alltså efter min låtsaspappas mamma) som såg filippa, jag var den som följde med hem från sjukan, och hon säger endast mitt namn, inte syskonens (fast hon säger "MleMleMle" eller "MiniMä") för att jag passat henne så mycket att vi har fått ett starkt band. Det är alltid något :) Får träffa det andra syskonet runt jul.



Föresten har du börjat fundera på vad du vill läsa för kurser som Au pair? :)



Precis, det skulle nog vara så mycket lättare för familjerna om de fick se au pairer som var intresserade av dem. Kan tänka mig att alla får en "vart ska vi börja" chock. Plus au pairerna som får gråa hår av att vänta på ett mejl. Vissa ansökningar kanske göms undan av massa andras.



Ha det så bra :)

Kram

elin leijon - professionell makeupartist
http://elinleijons.blogg.se/
2010-03-02 kl 17:34:23

Hej :) Är det med Skandinaviska Institutet du har fixar din au pair plats med? funderar själv på att sticka till hösten..


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: