Is she your sister?

2010-06-06 kl 02:02:29
Igår hände det man alltid önskar ju. Jag och Britney var ute och handlade grejer till ett skolprojekt hon har, sen skulle vi köpa lite nya bikinis åt henne på hennes favoritaffär Justice. Innan bikinishoppandet så blev det däremot en tur till banken för att lösa in min paycheck. Väl på banken så fick vi en myyycket trevlig tjej vid disken där. Hon pratade på, frågade hur gammal jag var, för jag såg ju inte så gammal ut. Okej att jag inte gör det, men att nästan alla här borta i USA tippar på att jag är 16 är lite lagom jobbigt. Jag vet att jag ser ung ut enligt svenska mått också, men här borta är det ju extremt. Ser jag verkligen så mycket yngre ut än amerikanska Mary-Anne och Nathalie som är 18!?

Men iaf, det var ju inte det att hon trodde jag var 16 år som man alltid önskar höra (inte än på 10 år iaf). Efter att hon frågat hur gammal jag var så frågade hon, "is she your sister?" och syftade på Britney som stod bredvid mig. Hihihiih! Klart man ska få höra det när man har samma hårfärg och allt. Nepp, jag förklarade som det var, att jag bara var au pairen. Hon frågade då vilket land jag var ifrån, och bad mig sen att prata lite mer, för hon hörde knappt någon accent alls sa hon! Åh, sånt blir man glad av alltså! Made my day.

Idag har vi spenderat fyra timmar vid poolen, bara jag och Britney. Jag satt i skuggan hela tiden så jag har inte bränt mig. Satt och läste i en bok som jag var ute och köpte tidigare idag - Marked av PC Cast. Efter tips från Sara så for (nej nu börjar jag prata norrländska också! fan!) jag till Target, där de hade de fyra första böckerna i serien om House of Night för $25! Har länge velat köpa de där böckerna så det var riktigt nice.

Imorgon så drar jag till Washington DC med Sofie och hennes kompis Elin! Hoppas att det blir en awesome dag.

sofie
http://www.aupairsofie.blogg.se.
2010-06-06 kl 07:29:29

HAHHA, jag säger ju det! For och he är underbara ord och de kommer du också att inse ;)

Jannica
http://missjannica.blogg.se/
2010-06-06 kl 23:07:42

Haha, ja man kan få höra det mesta - det är iaf min erfarenhet från tiden i USA. Det kanske man kan hända här hemma också, men skillnaden är väl att folk i USA är så otroligt sociala och inte är rädda för att ställa frågan högt.



Jag misstogs hela tiden för mina värdbarns mamma. Kan förstå att de trodde att jag var tvillingarnas mamma (de var 2 år när jag kom), men att vara mamma till den större tjejen (6 år) är väl ändå att ta i. Ibland glodde folk på långa vägar när man kom med hela barnaskaran... var alltid nöjd när de sa mitt namn högt så att folk kanske kunde förstå att jag INTE var deras förälder, haha.

debbie
http://debbiedabble.blogspot.com/
2010-06-07 kl 20:57:31

Vill du verkligen lära dig att behärska ett annat språk ska du akta dig för att blanda språk - oproffsigt och farligt.


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: