6 vs 20

2010-03-31 kl 18:34:26
Motormännen var snälla, de skickade ut en ny faktura till mig direkt som jag fick hem igår. Så nu är den betald också, 240kr precis som det skulle vara. Betalade den nu, eftersom att det som sagt ingick ett års medlemskap i Motormännens Riksförbund då - och man får hem medlemskortet efter att man har betalat. Vore ju bra om medlemskortet kom hem innan jag åkte iväg också, eftersom med medlemskortet så kan man få lite rabatter på olika grejer, även i USA. Man kan få några procents rabatt på hotell och tågresor, lite billigare inträde på nöjesparker, rabatt i några affärer... Ja en hel del olika små grejer, här finns en lång lista på ställen som har olika rabatter om man visar medlemskortet.

Blev först lite förvirrad också att själva sidan med foto och text i IKK är på franska. Men det ska tydligen vara så, det finns ju översättning till massa språk sen, men det kändes ändå lite skumt.

Idag har jag skrivit ut mina tågbiljetter också. Känns helt sjukt att jag ska till ambassaden på tisdag? Inte ens en vecka kvar. Och det är 20 dagar till USA. Känner mig förvånansvärt lugn dock. Hallå resfebern, var äär du?


malin - blivande au pair
http://wakoo.blogg.se/
2010-03-31 kl 22:41:28

nej jag skulle aldrig kunna lämna dom hemma, vissa kan jag lämna, men aldrig förhäxad, vilket inte sänds på den sidan, eller i förhäxad längre, ett avsnitt på förhäxad och all hemlängtan och allt jag kommer sakna i usa kommer försvinna innan jag ens hinner blinka, jag får helt enkelt slänga bort ett par skor och kläder :O kläder är inte viktigt:D

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-03-31 kl 23:19:09

Åh du vart ju bra på ditt kort. visst är det samma du använder för visumet också?. Själv kommer jag ju se helt knäpp och galen ut. Jag hatar sånadär kort. :P

Emilie
http://plajnis.blogg.se/
2010-04-01 kl 11:18:59

Vad bra att det löst sig med fakturan.



Oj ska du till ambassaden redan på tisdag? Tiden går verkligen! :D

Emilie
http://plajnis.blogg.se/
2010-04-02 kl 10:17:44

Haha känns som allt man säger nu för tiden är "guuu vad fort tiden går", men det är ju så :) Och det är väl okej så länge man kan bromsa den när man väl är där man vill :)



Synd att jag är ledig på tisdag men om du är i Stockholm på måndagen så kan du droppa in i världens jobbigaste McDonalds och äta :P Inte aaalls svårt att hitta, du tar bara pendelfrån Centralen till Tumba tar buss 707 mot Fruängen som säkert går en halvtimme efter att du landat i Tumba C och sen går du av vid Kumla gårdsväg om du lyckas för det må vara väldigt mycket folk som ska till Alby på den bussen och alla förstår inte svenska, eller vad "ursäkta mig" betyder. Tar kanske allt som allt två timmar, men hey, vad gör man inte för lite mat ;)



Jo jag har rensat mycket jag med, men på något sätt känns det som om man aldrig blir färdig. Så många steg, MINST 4 stycken. Steg 1 "huh? denna tröja visste jag inte att jag hade" Steg 2 "Aha.. har fortfarande inte använt tröjan, om jag inte använder den till nästa gång åker den" Steg 3 "men den är ju så fiiiin" Steg 4 "äh screw it, tröjan åker". Du får tänka att du får köpa massa fint i USA istället :D



Haha, hade nyss vart med en av mina vänner som faktiskt röker (den ENDA av mina vänner som röker) och var på allmänt "acceptera alla bla bla bla" humör när jag skrev senaste kommentaren till dig. Vad tänkte jag med? Självklart ingen rökare som rumskompis, de får man väl träffa annan tid. Mamma sa att det nog är bäst om jag väljer en som är så lik mig som möjligt. Jag är lite så där halvspeciell när det kommer till sånt, svårt att förklara men jag är som jag är med mina kvällsrutiner och så.



Vad bra att du fick en billig hälsoundersökning :) Super. Är lite nervös över det hela, för om det nu visar sig att jag måste ta massa sprutor som är såna där "en månad en månad tre månader" så är det väl dags att börja nu? De kan ju inte bara säga i juli "a du förresten, här är alla sprutor jag hoppas du tagit".

Jo det är sant, varför ska inte au pairer ta lika många sprutor (eller en stackars blivande collegestudent med för den delen?????), om inte plugg så jobbar de ju med BARN. och 3 h i veckan är alltid 3 h i veckan, som du sa.



Vilken flygplats är det du kommer flyga ifrån?



Haha jo jag vet att LIU kan bli Linköpings universitet, haha, men ju mer jag sitter och läser kommentarer från blivande och nuvarande studenter, broshyren och allt så säger verkligen ALLA LIU så jag har gått och blivit lite förkortningshjärntvättad :P



och tack för tvivel kommentaren. Det som grundade den var att jag fick höra mitt första missnöje om skolan. Och det hade jag ju väntat mig för alla KAN inte tycka om något. Det kommer vara missnöjda elever. Men jag är en sån som inte kan ta åt mig av sånt. När någon säger "gå inte och se den filmen, så dålig" sitter jag på nästa föreställning, typ. Så jag blev ännu mer taggad att åka. Men kände samtidigt sån skam av medelandet att jag inte kunde dela med mig av det för jag vet inte. Jag skäms för allt. Seriöst. Jag skäms för saker som inte är mina att skämmas för. Extra känslig är jag för long island uni, det verkar så perfekt (för mig alltså, vad JAG klassar som perfekt - och det är inte alltid uppenbart perfekt, utan det faktum att saker kan vara dåliga tycker jag ibland bidrar till det perfekta, om du förstår hur jag menar) och jag vet inte, känns så svårt att prata med människor om det skulle vara dåligt. Pinsamt på något vis. Och precis, man har ju hört om alla au pairer som avbryter sin resa eller måste rematcha bums. Men håller med dig, bättre prova än aldrig åka. Jag vill dit. Så mycket. Verkligen.



Jag hoppas båda får ett superbra år, och om inte kanske det kommer upp en ny dröm att prova på. Har man kommit så långt att man tänker åka, och sen åker, så vad stoppar en egentligen? :)



Ha det bäst

kram

malin - blivande au pair
http://wakoo.blogg.se/
2010-04-03 kl 10:28:29

absolut, jag är ju beredd på att jag får jobba helger, och nu blir det ju lördagaen ibland, mest för att se på alla matcher de har, och dom vill jag ju se :D ja denna familjen passa mig mycket bra faktiskt.

stor familj, mycket djur, fotbollskillar och en fotbollstjej ;D haha



malin - blivande au pair
http://wakoo.blogg.se/
2010-04-03 kl 11:39:04

seriöst? tur du sa det, då får jag har det i handbagaget, alla de 10.000 jag lagt ner på serier kan ju inte åka i soptunnan bara sådär :S



nu är det denna månaden som gäller btw (; April är här!!!

malin - blivande au pair
http://wakoo.blogg.se/
2010-04-03 kl 13:40:21

Nej då hade jag lika väl kunnat skita i att ta med dom, haha!



Ja det är sjukt vad tiden gått fort sen du matchades ändå, 16 dar kvar typ, åh ska bli så kul att läsa när du åker, ääälskar att läsa om de första dagarna typ (:


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: