Placement Pack has arrived

2010-03-02 kl 20:50:40
Nu har mitt Placement Pack kommit. En vecka och en dag tog det från att jag matchade med familjen. Helt klart okej tid. Levererades med bud hem till dörren! Trevligt. Skönt att slippa åka till posten och hämta. I paketet, som inte var en stor kartong som jag föreställt mig, utan bara ett större kuvert i plast, så låg en hel del grejer. Två broschyrer, min familjs ansökan och information om staden de bor i, information om bagage och försäkring, och lite andra små grejer. Och så det bästa av allt - en adresslapp till resväskan! Rosa är den också. Åh vad jag älskar den. Trots att jag redan köpt en adresslapp så kommer jag ju lätt ersätta den med den här nya, haha. Japp, jag gillar små söta grejer!

I veckan har jag även ringt till Skatteverket och beställt mitt 120-personbevis med alla relationer. Korkat att de har beställningsformulär för personbevis på nätet, men där kan man inte beställa just det där. Sen pratade jag med mamma om hon visste vad jag var vaccinerad emot. När hon inte visste så sa jag att hon hade dålig koll, och då var hon genast tvungen att leta upp mitt vaccinationskort. Haha, det löste sig ju bra! Så då har jag alla vaccinationsdatum från 1989-99. Sweet! Slipper ringa runt till halva kommunen för att hitta gamla sparade journaler som jag vet att vissa fått göra. Nu är jag förberedd inför hälsoundersökningen som är på torsdag - ja jag bokade om den för det passade bättre med jobbet så. Men den blir av iallafall.



Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-03-02 kl 21:57:12

Men vart fan är mitt då? Nu blir jag irriterad. Jag har i alla fall mailat till Therese om det. Annars tänker jag ringa om det. Jag vill ju ha mitt också!

sigrid
http://sigridiusa.blogg.se/
2010-03-04 kl 09:56:46

Nä, det känns heelt okej att de är judar, de är ju inte heeel religösa aom min första match var, utan mer lagom, så det känns bra. Men vi får väl se hur det går efter samtalet, med tanke på hennes alla frågor kan jag tänka mig att det blir lite av en pers att svara på allt hon undrar ;)



Hoppas bara den första familjen hör av sig snart, det är såå surt att sitta och vänta på att de ska höra av sig, man vill ju egentligen få svar på direkten :)



Har du pratat mer med din värdfamilj, har de haft Au Pair innan , eller är du första au pairen ?

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-03-04 kl 18:52:46

Jo det har du alldelse rätt i, det var i rum 100 han mördade Nancy (om det nu var han). jaa vi hyr det ihop! Det skulle vara ashäftigt! :D

Haha, men vad bra, då kan vi göra massa saker tillsammans. ;)

Amanda
http://commongull.blogg.se/
2010-03-05 kl 15:48:11

Vad rooligt att du fått en familj nu, utanför DC var det va? Antar att du har mycket att göra nu då? :) lycka till med allt !

sigrid
http://sigridiusa.blogg.se/
2010-03-05 kl 19:47:11

Pratade med en gamal au pair som varit i en judisk familj och hon hade trivit så jag antar att det kan bli bra, men om sagt hon saknade julen ;)



Jag tror det bara är possitivt att vara första au pairen, man har liksom inga förväntningar på sig eller ngt. Så jag tror säker det kommer bli suerduper bra!



Hoppas han ringde upp så ni fick prata en stund :)

Emilie
http://plajnis.blogg.se/
2010-03-06 kl 08:06:09

HEJ :D

Vet du, jag ägnade gårdagens jäktade morgon åt att skriva en kommentar till dig. Och vad hände? Försvann! Baaah. Men men spelar ingen roll just nu är så glad!



Hur är allt? Tänk, det är inte så långt kvar till du åker! :D Han låter verkligen bra. Man har ju hört allt styrande mammor, avundsjuka mammor, äckliga pappor, stränga pappor, galna pappor. Men så har man ju hört om de som faktiskt är bra och det gäller ju att hitta dem :)Har han haft tidigare au pair du kan prata med?



Kul att du fick ditt placement pack, måste bara fråga, vad är det där rosa som det står "How U doin'?" på? :P Haha förstår dig, jag är själv helt tokig i lila. Vet inte varför, har alltid vart en sån som älskar färger - alltså allihop, och helt plötsligt går jag och blir tokig i en färg mycket mer än de andra.



Precis. Väntan. Ordet i ordboken som Aupairer kan bäst. Men jag vågar nog påstå såhär i efterhand att väntan nog ändå vart värt det. Det är som att man fått bekräftat för sig själv vad som faktiskt är viktigt för en, eller har du tänkt på det?



Åh förresten, jo det är nog vad jag tror att du tror att det är :P haha hängde du med där? :P Jo men jag KOM IN PÅ C.W POST!!! Helt sjukt! Ville skriva ett bättre inlägg om det och det kommer idag efter jobbet. Är helt till mig! Obeskrivlig känsla. Tänk själv att komma hem från jobbet. Du har jobbat stängning och är trött som in i. Så ska du kolla när busen går till jobbet imorgon. Och du råååkar kolla in mejlen först. Och så finns det ett mejl från CIS där som inte bara säger att du kommit in utan att du bara sådär blivit erbjuden två feta stipendier som bara dem täcker ÖVER halva kostnaden!! Obeskrivligt! :D Man har gått från "om allt går som planerat åker jag i Augusti" till "Hell yeah jag åker i Augusti!!" x)



Vad bra att ni hittade vaccinationskortet :) Själv lär jag väl få gå land och rike runt :P, som dessa vissa har fått göra. Suck Fast jag har ju inte frågat pappa än, och han är ju den pedantiske "sparar allt" i denna familj.



Spanska låter kul, skulle jag också vilja läsa där borta. Är helt stenhård på att klara av det språket förr eller senare :P Läste du spanska på gymnasiet? Det är det som är så bra med au pair att man kan välja lätta ämnen också, som foto, eller kör eller något. Man kan verkligen hitta något som passar en.



haha, jo det skulle ju vara ironiskt om ni fail:ar på läkarundersökningen på grund av för mycket väntan :P



Nä nu blir det jobbetttt.

Ha det bäst!

Kram!

J E N N Y
http://jjeennyys.blogg.se/
2010-03-28 kl 19:16:08

vad spännande att vara au pair


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: