Nattäventyr och godis!

2009-10-16 KL 16:12:40, Allmänt

Min syster är i Istanbul nu. Hon ringde imorses och jag sa "Nu är vi i samma land men olika världsdelar" Istanbul ligger i Europa och Side och resterande Turkiet ligger i Asien. Dessutom är inte Istanbul huvudstaden som många kanske tror. Det är Ankara, en jättefin stad som jag besökte hösten 2007 i en månad innan jag åkte till Sverige igen.

Innan min syster ringde mig (Kl. 10.00 PÅ MORGONEN!!!!) så drömde jag om att jag åt godis vid köksbordet hemma i Sverige. Min syster har nämligen köpt 1 kg godis till mig. ETT KILO förstår ni hur mycket det är? Och hon säger att hon bara har tagit en bit. Men jag ska bjuda med mig mer under de 10 dagarna hon är här.

Igår efter jobbet så åkte jag och K till ett ställe i Manavgat och åt döner kebab. Sedan åkte vi vidare till vattenfallen, fast "baksidan". Jag var där, som många andra turister, i Juni månad men nu har jag besökt detta ställe nattetid två gånger. Hur fint som helst.

Nu blir det frukost och sedan jobbet. Jag hoppar min lediga dag på söndag för att ha två lediga dagar nu när syster är här. Härligt.




0 kommentarer
Kommentera inlägget här:


Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (bara jag som ser)

URL/bloggadress

Kommentar