Jobbet och besök!

2009-10-16 KL 16:13:06, Allmänt

Nu har jag precis ätit frukost, vilket jag har börjat med nu efter sjukhusvistelsen. Varje morgon blir det turkisk yoghurt, bananskivor och honung. 3 lira kostar detta från market vilket är ca 15 kr. Hm...frukost...kl 13.30. Ja ni ser själva att mina tider är lite ute och cyklar. Men jobbar man 16.00-00.00 så är det kanske normalt.

Igår fick jag några trevliga överraskningar. Min syster kommer hit nästa måndag och stannar i 10 dagar. Så nu letar jag boende till henne och har hittat ett för 22 euro, eller 47 lira/natt inklusive frukost. Helt okej pris. Det blir ca 2300 kr för 10 dagar.

Annars händer inte mycket nytt mer än allt som händer varje dag. Varje dag är nya överraskningar tack vare alla trevliga kunder som kommer. Jag blandar numera min svenska med norska eftersom vi har många norska kunder. Och igår fick jag VASKA mina kläder i Jennys och Beas LEILIGHET.

Kvällarna börjar bli kallare nu, så ibland kan man frysa när man går hem från en utekväll i bara shorts och linne. Stackars oss...
Men det är fortfarande svettigt på dagarna. De är nydelig



Ha de så bra så syns och hörs vi snart!!

Här är en länk: Louises blogg




4 kommentarer
Lollo
2009-10-17 kl 18:19:20 http://lizinamerica.blogg.se/
Här kommer en testkommentar bara för att se hur det här ser ut! Hejhej!
Svar: Hej vad trevligt att du ville kommentera!
Louise Forsén
Lollo
2010-05-06 kl 16:13:11
En kommentar utan bloggadress också så jag får kika lite
Lollo
2011-10-25 kl 13:41:19 http://lizinamerica.blogg.se/
Jag ska bara se om den här kommentaren kommer fram, det vore bra om den gjorde det. Så jag hoppas det. Annars är något fel...
Louise
2013-09-17 kl 12:00:35
Hur kan de va kläder som vi köper här som är gjorda i Turkiet är ju oftast i bra kvalité tvätt efter tvätt medans många kläder där är mer i syntet och inte lika bra? De är ju så i andra länder med typ Grekland, Iran osv. Kanske billigare material de som säljs lokalt. Har varit nyfiken på de me kläder när man ser så mycke är tillverkat i just Turkiet:)
Svar: Jag tror att om du betalar samma summa som i Sverige så får du bra kvalite även i Turkiet. Barnkläderna vi har köpt hittills har nästan alla varit på rea och bara 5 lira vilket är ingen ting. Och dom har varit väldigt bra trots det.Men skulle du betala 10 lira för en tshirt i Sverige (30 kr) som folk gärna prutar ner det till i Turkiet...ja då får du riktigt dålig skit också. Det gäller att känna efter i kvaliten och i tyget för då märker man snabbt vad det är man betalar för här nere. Det har jag märkt på mina kläder härifrån.
Louise Forsén
Kommentera inlägget här:


Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (bara jag som ser)

URL/bloggadress

Kommentar