Frustrated

2010-08-09 kl 18:48:36
Jag blir så jävla frustrerad. Jag orkar inte mer. Den här familjen passar inte mig. Jag skulle ha haft yngre barn, och en familj som var mer aktiv. Okej visst, jag gillar att sitta hemma vid datorn och göra ingenting och få vara för mig själv. Men ungarna är ju omöjliga, man kan aldrig ta med dem ut och göra någonting.

Fick råd från en av mostrarna, att jag skulle ta med dem till Science Museum. Bara säga att jag har köpt biljetter, nu åker vi, punkt slut. Ingen kan invända. Försökte med det idag. Tom var på i början, men så fort vi säger till Pete så säger han nej. Och får in Tom på det spåret också. Nej, det är tråkigt, dit vill vi inte. Jag säger att då kan de komma på ett annat ställe vi ska åka till, för vi ska inte sitta inne hela dagen. Nej, de kommer inte på något annat. Och som de säger, jag kan inte tvinga dem att gå in i bilen och ta dem dit. Det funkar inte, de är ju lika starka som mig så jag kan inte fixa det fysiskt heller liksom. Jaha. Föreslog typ tre andra ställen att åka till också. Nej. Inte bra. Så då sitter vi här hemma och är uttråkade, allihopa, hela dagen. För det finns ju ingenting roligt att göra utanför huset... Även om Tom kom till mig imorse kl 10:30 och sa att han var uttråkad. Då hade han gått upp runt 9:50. Oh joy.

Jag som hade tänkt skriva att det här blir en slapp vecka, med Britney i camp fram till runt kl tre varje dag, och Tom på camp från 9-12 i tre dagar. Men nja. Kanske får ändra mig.

Cornelia
http://www.conken.blogspot.com
2010-08-09 kl 20:01:07

hmm.. va jobbigt, men du kan inte snacka med pappan då och fråga vad han har för tips? och hade de inte haft en au pair förut, kanske kan fråga henne och råd? fattar att det måste vara sjukt frustrerande om de inte vill göra något och samtidigt klagar på att de är uttråkade, tror kanske att kidsen testar dig och ditt tålamod, du kanske behöver vara mer sträng mot dem och visa vem som bestämmer?



Lycka till,

Cornelia

Rebecca
2010-08-09 kl 23:57:13

Näe, fyfan vad trist! Science Museum hade de nog tyckt var skitroligt, dessutom, om de bara kommit dit. :(



Jag tycker i alla fall att du ska hota dem med guds vrede. Ta med dem till biktbåset, där de får bekänna sina synder emot dig, om de inte gör som du säger. (Jag kommer bli en förträfflig lågstadielärare.)



Nä, skämt åsido, håll modet uppe, och prata med pappan om han är vettig. Du får inte så bra betalt (förmodar jag) och kan inte förväntas ta hur mycket skit som helst från ungarna.

Rebecca
2010-08-10 kl 00:15:33

Sen skulle jag bara säga också att om de andra ungarna är iväg någonstans, kan du inte göra något med den sista som var intresserad av att hitta på något, under tiden som de är borta?



Se till att d får en skitbra dag med den som följer med. Typ gå på någon häftig utställning, något museum med en massa häftiga experiment, avrunda dagen med 3D bio? Se till att ha någon häftig minnesgrej kvar från den dagen, som barnet självklart vill berätta om hemma. :)



Om du ser till att planera dagen så får det säkert jättebra, (utan negativ energi från de andra barnen) och så pratar han eller hon med de andra om hur roligt/häftigt det ni gjorde var, så blir de kanske lite mer intresserade av att hitta på grejer också? :)



Jag vet ju inte vad dina ungar gillar att göra, och du har ju säkert försökt med en massa grejer. Men när jag var liten tyckte jag det var kul att pyssla. Typ klippa och klistra saker jag hittade i tidningar. Jag hittade på historier till bilderna och så, och var jättenöjd när jag var klar, och kunde visa upp mitt konstverk för mamma och pappa. :P



Det låter ju som att de är borta ganska mycket på dagarna, så du kanske ska försöka hitta på något roligt med alla barnen var för sig? Jag minns inte vilken ålder de var i, men de kanske helt enkelt inte tycker att samma grejer är roliga - på grund av åldersskillnaden. Man var ju själv rätt jobbig när man började tro att man var "vuxen"... :P



Anyway, just my 2 cents. Do with it what you will. :)

Cornelia
http://www.conken.blogspot.com
2010-08-10 kl 00:19:42

känner verkligen igen det där med att inte bli uppbackad, det är ju så sjukt viktigt! Jag bodde i Tyskland i en och en halv månad, fast jag hade nästan det motsatta problemet, mina barn var sjukt överaktiva framförallt den äldsta (6 årig pojke).. Nu vill jag ha bara två barn varav en är tjej, leker hellre med barbie än en piratbåt liksom :P Men är dina barn inte med i några aktiviteter? Och när börjar skolan, tror du inte att saker ändras då? Lycka till med snacket, är så viktigt att ha en öppen och ärlig relation också!

//C

Lollo
http://sundaay.blogg.se/
2010-08-10 kl 10:22:37

Tråkigt att de aldrig verkar vilja göra något när du kommer med förslag på olika aktiviteter! :/

Lina
2010-08-10 kl 16:40:20

Har du funderat på re-match? För du har ju rätt många månader kvar innan ditt år är slut... Det finns ju både För- och nackdelar med äldre kontra yngre barn.

Lollo
http://sundaay.blogg.se/
2010-08-11 kl 08:31:43

Usch vad tråkigt! Förstår att det är frustrerande! :/ Funderar du på att rematcha eller hur tänker du göra?


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: