Warped

2010-08-03 kl 01:11:52
Onsdagen 21 juli fick jag alltså hela dagen ledigt. Gött med en värdpappa som har eget företag och när som helst kan välja att jobba hemifrån! Jag tog min bil och körde ner till Virginia Beach, en resa som tar ca 2h.

För er som inte hört talas om det förut så är Vans Warped Tour som en endagsfestival med typ 50 band, som skoföretaget Vans ordnat i 16 år nu. Jag har velat gå på Warped Tour sen typ 2004, så det var ganska kul att få dra dit i år! Även om jag var ensam och ingen annan kunde följa med, så var det lätt värt det. Det första jag gjorde när jag kom dit var att köpa spelschema med karta, och kolla när de band jag ville se spelade. Lagom roligt var det väl att det var en av de varmaste dagarna på hela sommaren, lite jobbigt men jag överlevde! Första bandet jag skulle se, Alesana, spelade 11:45. Det var inne i The Amphitheater, där det var skugga och betydligt svalare än på resten av området. Göttigt. Tyvärr var det inget annat band jag ville se som spelade där.

De band jag var mest spänd på att se var Hey Monday och Mayday Parade. Alesana också, men tyvärr var de inte så himla bra live (vet inte om det berodde på att jag satt på läktaren ist för ha ståplats?). Bring Me The Horizon visste jag skulle bli höjdpunkten på allting, även om det inte är något jag sitter och lyssnar på speciellt ofta hemma så är de riktigt grymma live! Såg även You Me At Six, Emarosa och Four Year Strong.

Hade tur också att nästan inga av banden jag ville se krockade med varandra. Jag fick skippa några få små band, som inte ens stod så högt upp på min lista, plus att jag valde att åka hem efter kl 17 när det sista bandet jag verkligen ville se hade spelat. Det sista av de 11 banden jag hade på min lista spelade kl 19:55, men jag tyckte inte direkt det var värt det att vänta på dem. Plus att om man gick ut, så fick man inte gå in igen, så jag var tvungen att stanna på området hela tiden. Så jag drog vid fem-tiden, och käkade på McDonalds innan jag åkte hem mot Richmond. Då var jag ganska så trött och undrade hur jag skulle orka köra hem, men det gick bra när jag fick prata med Sara i tele på vägen! Det enda jag kände mig lite ledsen över var att när jag gick på parkeringen hörde jag bra musik, och sen börjar jag kunna sjunga med i Sum 41's In Too Deep (kom igen, den måste ni ju ha hört?!). Då ångrade jag mig lite att jag inte kollat spelschemat ordentligt, för de hade jag kanske kunnat stanna kvar en liten stund för.


Bring Me The Horizon

Mayday Parade

Massa ställen där man kan köpa grejer. Notera snubben med watergun bakom soptunnan!


marie
http://lifeintheusa.blogg.se/
2010-08-03 kl 19:52:07

fy fan, avis jag är på dig.. haha warped tour är inte direkt helt fel :)

Mikaela
http://theworldsgreatest.blogg.se/
2010-08-09 kl 19:08:42

Jag är rätt avundsjuk. Jag menar Hey Monday, Mayday Parade OCH You Me At Six!!


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: