Jobbig lördag

2010-07-04 kl 06:06:59
Idag träffade jag alltså Sofie för första gången på en vecka! Det var trevligt. Vi åt brunch på Waffle House, jag åt chocolate chip waffles och så lite bacon till, yum! Det var sjukt gott, så längesen jag åt bacon alltså. Måste börja orka steka det till mig själv till frukost.

Efter Waffle House drog vi till Target och sen vidare till Walmart. Jag skaffade mig ett kollegieblock och penna till min weekend-kurs nästa helg. Sen åkte vi skilda vägar hem från Short Pump, eftersom jag skulle börja jobba kl 15. Kom hem sådär fem-tio minuter i tre, där jag möts av Drew som säger att Britney sover borta inatt och att Tom är ute med någon kompis och troligtvis inte heller kommer att sova hemma. Ja, så gick det alltså med den jobbiga lördagen! Sms'ade Sofie och sa att jag knappt skulle jobba, hon återvände hit med frappuccinos från Starbucks, och vi satt ute på altanen på baksidan och snackade ett bra tag. Vi funderade på att dra med oss Patrick på bio, men han ville stanna hemma så vi bestämde oss för att åka och hyra film istället. Så det gjorde vi, och när vi ändå var ute så köpte vi pizza på en gång. Hemma så såg vi American Teen, någon film, som var mer som en dokumentär, om några personer som man fick följa under sista året i high school. Kändes ju mycket mer verkligt än alla jäkla Hollywood-filmer, hur bra den var vet jag inte men det var lite kul att se ändå.

Sofie drog runt tio, kvart i elva kom Tom hem sen ändå, och nu har jag fått dem i "säng". Inte direkt eftersom att Tom vägrar lägga sig när Drew inte är hemma så, så han ligger i soffan i lekrummet och glor på tv. Efter att han freakat ur totalt för att Pete kallade honom "ett fult ord" tydligen, trots att jag stod precis bredvid och Pete inte sa någonting hemskt alls mer än att han var sur för att Tom stängde av datorn när han klart och tydligt sagt att han skulle kolla upp en grej till. Tom blev ganska förbannad när jag inte var "på hans sida" när Pete hade kallat honom ett så fult ord som han inte ens ville upprepa, så eh, ja. Det gick ju bra, bra avslut på kvällen. Hrm. Men nu är de i olika rum och tysta och då är jag nöjd.


Maja
http://hypocrite.blogg.se/
2010-07-04 kl 14:11:16

sv: aha.. okej :P

sofie
http://www.aupairsofie.blogg.se.
2010-07-05 kl 08:07:55

hihi, där är jag ;)


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: