My Sunday

2010-07-20 kl 04:44:33
I söndags så åkte jag hemifrån vid halv två för att möta Sara och Sofie hemma hos Sofie kl 14. Vi gick runt lite i Carytown, började med en smoothie på Smoothie King. Gott och mättande, nyttig lunch för en gångs skull! Det var så satans varmt, säker upp emot 40 grader och så jäkla fuktigt ute. Det var inte speciellt skönt, men tur att de är galna i aircondition här. Efter en liten tur i Carytown, där vi bland annat var inne i butiken där de säljer Fjällräven-ryggsäckar och Cheap Monday-jeans, så skulle vi till Virginia State Capitol, byggnaden som jag har i min header just nu. Sofie var ganska säker på vägen, men körde ändå fel och vi fick oss en liten tur till Church Hill, som är typ en liten utkiksplats i Richmond. Det var trevligt att se! Men varmt.

Virginia State Capitol är stooort, stort. Det ser ni på bilden här. hrm. Där blev man ganska söndersvettad också, så sen drog vi ganska blöta för att äta någonstans. Vi bestämde oss för Olive Garden, ett italienskt ställe där ingen av oss hade ätit innan. Det var ett fint ställe, mysigt, och helt okej priser. Och så gudomligt gott! Supergod sallad och gott bröd innan maten. Sen tog jag grillspett med kött och kyckling och ja, galet gott! Vi körde all in också och tryckte i oss små efterrätter också, det var en trevlig avslutning.






Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-07-23 kl 03:25:18

Svar: Jo det har jag fått, men jag har svarat på det förra veckan i South Carolina. Har du inte fått det? Såfall hoppas jag att jag inte har raderat det jag skickade, så jag kan skicka det igen. Annars svarar jag på det igen ikväll.

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-07-23 kl 03:33:19

Svar: men åhh då får jag skicka det igen. Jag ska kolla om jag har det kvar i utkast/skickat mappen (eller var det nu kan ligga) farmorn och farfarns internet var lite småsegt och dåligt så det kan kanske berott på det.



Ja det är helt sjukt hon de kan tro att man ska kunna ha en unge på 7 år. Tror dom att man har fått barn när man är 8 eller? :P

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-07-24 kl 19:28:25

Svar: Ja min counselor rekomenderade till och med att läsa kurser istället för weekendkurser. Mina värdföräldrar vill också att jag ska göra det, så jag får ut mera. ;) och jag med. Men jag läser på ett "speciellt" college, det heter NOVA, och dom har även lite "speciella" kurser för au pairer, på kvällar m.m. Och jag tror inte det är så fasligt dyrt. Jag ska leta priser idag. Men både på min värdpappa och conselor så låter det inte som om det är så dyrt. Kanske jag får betala lite själv inför nästa termin, men det får jag väl ta då. :P


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: