Studying

2010-07-09 kl 00:50:39
Jag förstår att ni tror att jag dött eller sådär. Men jag har bara haft fullt upp. Nej, jag har inte jobbat speciellt mycket mer än vanligt, mitt jobb är som det varit hittills - slappt. Men det som har tagit upp all min tid är skolarbete! Imorgon börjar min weekendkurs - Famous Virginians på University of Richmond. I fredags fick jag hem ett brev med karta över skolområdet, parking pass och så lite info om kursen och om pre class-assignment. Man skulle skriva två korta uppsatser om två personer från sitt hemland, som var berömda eller viktiga på något sätt. Den ena skulle vara politisk/militär, och där valde jag Dag Hammarskjöld som passar in lite i båda kategorierna nästan. Nästa person fick vara känd för lite vad som, musiker eller skådespelare eller nåt. Jag tog Stieg Larsson där, eftersom hans böcker är ganska hypade här borta i USA nu.

Igår blev jag klar med Larsson, och idag klarade jag av Hammarskjöld också. Älskar att jag kan sitta vid datorn på arbetstid när ungarna bara glor på tv, tjoho! Dock var jag lite klantig så jag glömde bort radavstånd 1,5 på Hammarskjöld, så där fick jag ihop alldeles för mycket och fick sitta och korta ner det sen, haha. Snacka om onödigt arbete men skitsamma, nu är jag klar och det känns skönt. Imorgon, fredag kl 16, så börjar kursen. Sen kommer jag spendera i princip hela helgen på University of Richmond. Drew ska dra iväg med ungarna till Virginia Beach så jag kommer hem till ett tyst hus på kvällarna, det kan nog vara skönt.

Lylv
http://lylv.blogg.se/
2010-07-09 kl 11:11:34

Låter som en perfekt kurs för dig! Hoppas att du får det roligt! Lycka till! :)


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: