Working weekend

2010-07-18 kl 19:07:22
13:05
Nu har jag alltså jobbat mestadels av helgen. Eller ja, egentligen mer bara en hel och knappt en halv dag. Jobbade hela lördagen, där jag bytte Tom mot en av mostrarnas lilla tjej som är 4 år. Mostern tog med Tom på fotboll som hennes son skulle spela. Jag tog med tjejerna till poolen på morgonen, hämtade sen upp Drew's flickväns unge som skulle sova över hos oss på kvällen. Här hemma så lekte tjejerna lite, läste, tittade på TV. Sen kom Tom hem och mosterns man tog med Tom och hans kompis till poolen. Under tiden åkte jag, Britney och Pete till Best Buy och köpte lite blu-ray-filmer. Eller Britney hittade ingen hon ville ha (för de gör ju typ inga barnfilmer i blu-ray, vore ju bara onödigt), så hon köpte Pocahontas på dvd och den såg vi på kvällen sen!

Till middag blev det pizza, såklart. Försökte få in ungarna på att äta något annat, men nej. Tom och hans kompis ville ha från Papa John's,  Pete och Britney från Dominos. Och eftersom jag visste att vi skulle behöva köpa två pizzor, så fick jag gå med på att beställa från två olika ställen. Då blev ju alla glada också.

Efter nio så tittade Sofie och Sara förbi! Det var trevligt och vi pratade och åt lite glasstårta. De åkte runt halv tolv när alla mina barn här hade gått och lagt sig. Jag hade gärna suttit och pratat lite längre, men eftersom att jag skulle väcka Tom kl 9:30 imorse så behövde jag ju gå upp. Morgonen var lugn först, Tom kom snart iväg till fotbollscupen idag också. Toms kompis har blivit upphämtad och nu är Drew hemma, så jag är ledig. Britney är ganska hopplös däremot. Jag sa åt henne att ta på sig nya trosor nu på morgonen, hon vägrade eftersom att hon hade ju faktiskt tagit nya igår. Jag berättade för henne att man faktiskt ska byta underkläder varje dag. Det tyckte inte hon. Jag säger att hon ska fråga pappa om det. Han svarar samma sak, man ska byta underkläder varje dag för att de är smutsiga. Så nu har hon utegångsförbud från sitt rum eftersom att hon vägrar att byta trosor. Haha, hur sjukt är inte det? Hon får gå ut från sitt rum och se på tv så fort hon bytt, men nej, hon vägrar. Hon ska bara inte byta underkläder. För hennes är inte smutsiga.


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: