Frukost ute

2010-06-17 kl 18:47:44
12:45
Kom nyss hem från Panera Bread där jag träffat Sara för första gången! Vi åt en trevlig frukost, jag tog en ciabatta med bacon, ägg och ost. Vadå amerikanst? Men gott var det! Plus vaniljyoghurt med jordgubbar och müsli, och yoghurten var väldigt god måste jag säga och inte sådär äckligt söt som den jag provat hittills här. Jag måste prova andra märken tror jag.

Det var trevligt att snacka med Sara och alltid kul att träffa lite nytt folk, speciellt när jag inte har så många kontakter här än. Och nu ligger ju Sara och jag nästan på samma nivå, eftersom hon är ny här i Richmond. Nu kan jag väl nästan inte klassas som så ny längre, två månader här nästa vecka, men iaf! Hon har rematchat från Ohio så hon har redan varit i USA i fyra månader, men jag hoppas att hon får det bättre här. Det blir nog att hitta på något till helgen ihop!

Ikväll ska jag möta Sofie på Starbucks, ett där inte någon av oss varit förut. Vi bestämde att nu borde vi hitta ett ställe som ligger mitt emellan där vi bor, så vi kanske kan träffas lite oftare och bara en kortare stund.

Lollo
http://sundaay.blogg.se/
2010-06-17 kl 19:11:47

What? :O Har du redan varit borta i två månader? Känns som max 3-4 veckor om jag ska vara ärlig. SHit vad snabbt det går!!! ;)

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-06-17 kl 20:56:46

Svar: haha, nej usch så här förkyld vill jag inte vara. Det är här man inser hur himmla dåligt det är att ha varit nässprays missbrukare. Nässprayen tar inget bra nu när man verkligen behöver den när man är jätte förkyld.

Men usch jag vill inte vara förkyld i USA, jag ska munnskydd på flyget. ;)

Ja det känns jätte skönt att jag ahr fått kontakt med en dansk tjej. :)



Och vad kul att du har fått lite nya kontaker i USA nu. :)

Emilie
http://plajnis.blogg.se/
2010-06-22 kl 16:26:35

Haha ja precis, jag undrar vad det beror på att man ger upp au pair bloggar när de väl är i landet. Det är väl då om något de ska vara intressant :P Men det blir väl en sån spärr för många med vad det får skriva och så kanske de inte har bloggandet i sig eller nått. Man vet aldrig.



Kul med en ny au pair vän. Hoppas hennes nya familj är mycket bättre :)



Filmen låter bra! Jag är själv lite halvkass på att summera filmer och böcker men tycker ändå om att läsa om när andra gör det :P



Hur går det med din Abc-lista? Många städer än? :)

Ha det bäst!


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: