Min lördag

2010-06-20 kl 22:39:30
I lördags hade jag mitt andra au pair-möte. Eftersom jag vet att vi är ungefär 15 tjejer i mitt cluster, så hade jag ju förväntat mig en del folk. Plus att jag kom iväg lite senare än jag tänkt mig också, så jag trodde att jag skulle bli sen när jag inte riktigt hittade (fast jag bara skulle ha kört rakt fram istället för att ha svängt), och irrade omkring i nybyggda områden där husen var sinnessjukt stora. Men jag blev knappt 5min sen, och när jag kom dit var där bara counsellorn plus två brasilianska tjejer. De var trevliga men det var lite svårt att haja vad den ena sa ibland. Sen kom det två tyskar plus en tjej från Slovakien. Och det var allt, 6 pers. Vi hade som sagt picnic, vi satt i ett picnic shelter med bord i skuggan och snackade lite. Planerade vad vi skulle göra på de kommande mötena, och min counsellor sa att nu under sommaren brukar de typ gå på bio varje gång, eller bowla, eftersom det är för varmt för att vara ute och hitta på grejer. Jag måste säga att det var ganska trevligt ändå, de andra tjejerna var trevliga och bra att prata med. Även om den tyska tjejen som jag fått bäst kontakt med bor väldigt ganska långt ifrån mig.

Efter mötet drog jag till Stony Point Fashion Park där jag skulle träffa Sofie och Sara. Ett lite lyxigare mall, för såna som har lite mer pengar än fattiga au pairer kanske. Det fanns t ex en Louis Vuitton-butik... behöver jag säga mer? Men det fanns lite vanligt också, Hollister och Victoria's Secret bland annat. Så vi kikade lite där innan vi drog vidare till Regency Square för att kika på Forever21 och äta lite. Sen gick tiden alldeles för fort och jag var tvungen att åka hem eftersom jag hade ställt upp på att jobba på kvällen. Sara kunde följa med mig hem däremot, så hon fick träffa mina ungar. Tom och Britney iaf, för Pete var inte hemma. Vi åkte och köpte middag på McDonalds, spelade basket och åkte till Target och köpte Fars Dags-kort, eftersom jag var lite slö med det. Hade kikat på kort flera gånger, men kunde inte bestämma mig. Igår behövde jag ju bestämma mig eftersom det är Fars Dag här idag. Jag köpte ett meningslöst kort där det stod "It's Father's Day! I got you a card" - "This is the inside of it!". haha totalt värdelöst men ändå något.


Lördagens inköp. Jeans från Forever21 och linnen från Hollister (jag behöver verkligen linnen).
Man märker att Forever21 är lite billigare än Hollister när jeansen kostade $15 och mina linnen $20 styck...

sigrid
http://sigridiusa.blogg.se/
2010-06-23 kl 20:11:12

Älskar affärerna! Köpte myckeet kläder när jag var där i vintras! Dock så måste jag ju ta med dit allt igen.. eller?



Hur packade du, hade du en eller två väskor med dig till usa?


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: