En månad

2010-05-25 kl 03:58:25
21:55
24 maj idag - det betyder en månad i USA! Trevligt värre. Men det känns bra faktiskt! Ingen hemlängtan än. Kan bero på att jag pratar med mina föräldrar nästan varje dag, vi skypar i ungefär 40min varje gång. Och det funkar bra för mig.

I fredags fick jag mitt Social Security Card också faktiskt, det glömde jag visst nämna. Men nu kan jag fixa det mesta, bankkonto är det nästa på listan nu, det ska jag göra absolut senast i helgen. Hoppas att Drew kan gå med mig till banken någon morgon i veckan, det känns inte så himla lockande att dra till banken själv, lite läskigt ju. Och går det inte i veckan så tänker jag tvinga med Sofie i helgen, hehe.

Idag har jag varit till mallet två ggr, oops. Först var det kläder för min egen del. Jag var på Aeropostale och kikade på ett linne och en bikini som jag hittade med Sofie i lördags, men köpte inget av det då, vilket var tur. Kollade hemsidan imorse och de hade rea på linnet jag ville ha, plus att bikinin var billigare än jag trott - 2 delar för $20, me like! Sen var jag inne på Hollister också och köpte en trekvartsärmad tröja på rea för 15 dollar. Sen vet jag någon som kommer bli lite avundsjuk nu, men idag var jag inne på Hot Topic för första gången också! Tyvärr var det inte så himla roligt där, iallafall inte idag. Jag hittade inget speciellt.




Nej jag gillar inte randigt eller rosa, vad menar du..?

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-05-25 kl 07:23:39

Men ååååhhh jag vill också gå på Hot Topic! :D

Lylv
http://lylv.blogg.se/
2010-05-25 kl 12:18:53

Tyvärr skojar jag inte med dig... Det är därför jag inte är online överhuvudtaget just nu. Enda gången jag är vid datorn är när jag sitter hos Fredrik. Alla mina skolarbeten är gone, allting... Dessutom får inte Högdata in den jäkla sladden så att de kan kolla vad som är för fel på datorn. Skitkul.



Måste dock säga att jag löööööv dina grejer du har köpt! SNYGGA!

Sara
http://trenollsju.blogg.se/
2010-05-25 kl 16:03:51

Jag lägger in bilderna direkt i inlägget.. Vet inte varför det inte funkar ibland :S för oftast när jag inte kan lägga in så är det många av mina svenska au pair vänner som det inte heller funkar för :o måste vara nå fel med blogg.se

Nathalie
http://nathaliewahlgren.blogg.se/
2010-05-25 kl 19:29:17

hello! hur är det? kan inte fatta att det var en månad sedan vi kom hit, shit alltså!

det är nog bra det där med att skypa varje dag, skypar varje dag med min familj, i nästan en timme, och jag har inte heller fått någon hemlängtan.

jag nog fixa mitt social security card på fredag, måste fixa bankkonto. tog det lång tid att få det?

hur går det med barnen och så annars då? lyssnar dem på dig? haha

ha det bra!


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: