Lördagsshopping + första cluster meeting

2010-05-24 kl 01:07:32
Igår (lördag alltså) hade jag mitt första au pair-möte. Trist nog så var det väl inget riktigt möte och jag fick knappt snacka med folk, eftersom att vi bara gick på bio. Dessutom blev jag sen också, eftersom att Drew sa att det inte alls tar så lång tid att köra, plus att adressen till bion var knas och min GPS ville inte hitta. Men jag hittade till bion kl 11 - vi skulle samlas 10:45 för filmen började kl 11. Men jag köpte biljett och gick in ändå, efter att både ha ringt och stört svenska Maria och sydafrikanska Tanya som är i mitt cluster - helt i onödan för att ingen av dem skulle på mötet. Vi var typ 6 pers bara. Letters to Juliet var en helt okej film tyckte jag nog ändå. När filmen var slut så såg jag Laurie utanför, en fransk tjej som jag träffat ihop med Sofie och Ada. Visade sig att vi var i samma cluster. Kändes ju lite trevligt, någon man sett förut faktiskt.

Efter två minuters prat med min counselor så drog jag till Regency Square som är ett mall som ligger ungefär mellan där jag bor och downtown. Där mötte jag Sofie, och vi shoppade en hel del. Jag shoppade lite för mycket kanske men det får gå det med. Skulle tagit med mig lite mer pengar bara istället för att handla allt på mitt svenska visakort.

När klockan var 19 så bestämde vi oss för att se på bio, men det fanns ingen i närheten. Och vi tyckte det var alldeles för tidigt för att åka hem kl 19 när vi hade ledig lördag. Så det blev att åka till Short Pump, mallet som ligger ungefär 15min från där jag bor. Det tråkiga var bara att vi var tvungna att åka i två olika bilar eftersom vi ju måste få hem båda bilarna sen. Och min GPS vägrade då hitta Short Pump-mallet, och jag körde och kom aldrig upp på motorvägen och märkte att det bara var helt fel. Och när jag väl kom till Short Pump hittade jag inte rätt avfart till bion där, haha. Så igår var verkligen ingen bra dag att köra, men jag har nog lärt mig lite av mina misstag. Och jag är glad att jag har en GPS så att jag inte bara kör bort mig totalt och inte hittar hem alls.


Bild 2: American Eagle   Bild 3: Forever 21 + Victoria's Secret (body mist + body lotion)

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-05-24 kl 15:11:55

Jag tror jag redan har hittat min nya favorit affär, American Eagel. Om alla kläder är lika snygga som dom du köpte så kommer jag bosätta mig i den affären. :P

Jannica
http://missjannica.blogg.se/
2010-05-25 kl 00:58:00

Härlig shopping! Saknar verkligen affärerna i USA, särskilt Forever21 och VS!!!

Emilie
http://plajnis.blogg.se/
2010-05-25 kl 21:15:21

Det låter som om du har det bra där borta :) Och du har helt klart bästa au pair bloggen. Oftast (är nog mest jag kanske?) tröttnar jag så fort bloggarna landar på amerikansk mark eftersom de börjar prata i gåtor och massa grejs (svårt att förklara) och det blir inte lika intressant längre. Så känner jag inte med din blogg :) Fick lust att sprida lite glädje omkring mig.



Jo du ska ju vara där i ett år så lite kan det vara värt att investera i sitt rum :) Men snällt ändå att han är villig att betala också.


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: