Vecka 42

2010-10-26 kl 04:50:00
(snacka om att jag lever amerikanskt, fick på in på vecka.nu för att få någon koll alls, hade ingen aning om att det var 42 förra veckan. wow. 10 veckor kvar på året? Shit.)

Har haft en ganska händelserik vecka måste jag säga!

TISDAG
Biokväll med Sara och Sofie som vanligt. Vi såg Life As We Know It, rolig!


TORSDAG
Mayday Parade-konsert i Baltimore med Johanna. Det var sjukt bra och så sov vi på ett helt ok motell med kass frukost innan vi åkte hem på fredagen.


FREDAG
Middag på Silver Diner med Sofie och Johanna, plus bio - It's Kind of a Funny Story. Riktigt nice!


LÖRDAG
Football game i Charlottesville med Sofie! University of Virginia vs Eastern Michigan. UVA vann och det var riktigt jävla kul! Hade med Tom och en kompis och de var så snälla så hela kvällen.


SÖNDAG
Kings Dominion med Sofia, plus att jag tog med Pete och en av hans kompisar. Vi hade väldigt kul och jag blev så sjukt rädd när de hade Halloween Hant och vi gick runt i ett spökhus med vampyrer och sen tvingade killarna in mig i ett med monster. Jag gick mest och stirrade in i Sofias axel, och var så rädd att monstren efter ett tag försökte lugna ner mig... Bra där!

Anna
http://mittlivsomaupair.blogg.se/
2010-10-26 kl 22:15:28

Hej!!



Jag har inte läst din blogg på evigheter eftersom mitt jobb som reseledare i Spanien tog över mitt liv helt och hållet. Nu är det slut och jag kanske hinner kolla vad som händer borta i Richmond. :)



Men vad jag framför allt ville säga att mitt liv som au pair är igång igen! Just nu är jag i Spanien, eller rättare sagt Katalonien, inte jättelångt från Barcelona. En liten impulsiv grej som jag hoppas blir toppenbra.



Hoppas du har det super där borta också! Kramar Anna

Anna
http://mittlivsomaupair.blogg.se/
2010-10-28 kl 16:14:31

Jag vet, jag är själv ledsen över att inte ha skrivit något i guidebloggen. Trodde inte att jag skulle bli så upptagen som jag var. Men det var kul! En annorlunda sommar som jag skulle kunna tänka mig göra om nästa år. :)



Ja, jag tycker också det är bra att vara au pair för att se nya platser och träffa nytt folk. Precis som du säger så har man boendet fixat och man får betalt samtidigt!



Jag kan svenska (eller knappt, haha), engelska, spanska och en del tyska, dock inte speciellt flytande. Mamman blandar katalanska och spanska med mig och jag förstår det mesta folk säger, om de pratar direkt till mig vill säga. Det är svårare att hänga med när de pratar med varandra. Men spanska och katalanska är ganska lika varandra, och min gissningsförmåga är egentligen helt fantastisk. Kan man bara skillnaderna och har lite språksinne så fattar man katalanska rätt bra.



Barnen pratar spanska med mig, utom den minsta som blandar språken hej vilt, jag förstår kanske en tredjedel av vad hon säger, haha. Men redan idag sa hon att hon älskade mig, så jag antar att jag gjort ett bra intryck, haha.



Hur länge ska du stanna kvar i Richmond då? London är en trevlig stad, jag har massa kompisar som bor/har bott där, och förhoppningsvis ska jag dit så småningom (jag var där för 9 år sedan men minns inte så mycket av det). :) Kram!

Anna
http://mittlivsomaupair.blogg.se/
2010-10-28 kl 22:43:26

I Spanien är i princip alla katoliker, och även om inte alla går i kyrkan regelbundet så är ändå första nattvarden väldigt viktig för de allra flesta. Jag kan tänka mig att Alvato i Madrid också håller på med förberedelser inför det, han är lika gammal som Aleix.



Jo, barnen är väldigt väluppfostrade, men samtidigt är de ju bara barn. Är man med dem en och en är de superfantastiska, antagligen för att då får de all uppmärksamhet, haha.



Du är trött på barnen säger du? Är de jobbiga?



Men London är aldrig fel, fast i September regnar det. ;) Jag minns att när jag var där, på höstlovet, som väl förresten är senare än så, var det jättekallt och dåligt väder, haha. Bättre att åka mer söderut till Spanien, eller varför inte Australien? :) Jag skulle lätt ha åkt dit igen om det inte varit så långt borta..

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-10-29 kl 04:07:23

Svar: Min ena tand sitter liiite dåligt. Men det är inte så att den ramlar av, men om man typ vikar på den med tungan så lotsnar den. Men jag orkar inte fixa det. :P

Men jag tror dina tänder sitter skit bra med. Jag vill se en bild på din outfit efter lördag. ;)

Anonym
2010-11-02 kl 14:15:05

vore roligare om du bloggade lite oftare typ varje / varannan dag så man vet när man ska kolla :)


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: