72 hours of education

2011-02-02 kl 18:37:00
Igår började jag min näst sista kurs här i USA. En fotokors på University of Richmond på 14h. Det som suger är att jag fortfarande har 3 ynka timmar kvar att få ihop. Med SI måste man studera 72 timmar/6 credits. Har hört att STS har 60h/6 credits, mycket snällare alltså. Eftersom jag mestadels tagit non-credit classes så måste jag räkna timmarna istället, tyvärr.

Först tog jag en riktigt tråkigt weekend class i amerikansk historia, Famous Virginians. Mest att sitta och lyssna på två lärare som bara babblade, plus att skriva två uppsatser. Vi hade lite utflykter till museum också, gjorde allt lite roligare. Fredag eftermiddag-söndag kväll med skola hela tiden, gav mig 30h/3 credits, kostade $320.

Andra kursen jag tog var Zumba, alltså en "träningskurs" och det var inga läxor alls utan allt jag gjorde var att dansa i 45 minuter två gånger i veckan. Ganska slappt, fick ihop 20h på detta, kostade $200.

Min tredje kurs är alltså Photography: Taking it to the next level. Ska gå den varje tisdagkväll i 7 veckor, $239 kostade den. Verkar inte vara några läxor heller direkt, och eftersom jag läste en hel del foto på gymnasiet så känns det inte jätteavancerat när alla andra i kursen verkar vara på en nivå där de alltid har fotat i automatiskt läge med kameran.


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: