Super Bowl Sunday

2011-02-06 kl 22:38:27
Idag är det finalen i amerikansk fotboll - Super Bowl. The sports event everybody loves. I år går finalen mellan Pittsburgh Steelers och Green Bay Packers. Jag har inte följt NFL-säsongen något speciellt alls, men football förstår jag ju något sånär, eftersom jag har försökt att förstå sen jag var på två college football-matcher tidigare i höstas. Plus en high school-match också faktiskt om man ska vara noggrann. Football är kul, men när jag inte tittar så överdrivet mycket på tv blir knappast sport något jag följer.

Det jag blir så störd på i min familj däremot är hur de så ofta säger "ja förra året så gjorde vi såhär", som t ex att "förra året hade vi en jättestor fest här och massa folk över för Super Bowl". Men nej i år såklart så gör vi ingenting någon gång... Känns lite lagom kul. Vet att Drew och hans flickvän är inbjudna till en fest hos några grannar som han ska sticka över till sen. Tom, som är den sportgalna i familjen, är över hos någon kompis. Jag sa det till Drew typ redan i fredags, att det vore ju kul titta och liksom uppleva det eftersom det är mitt första Super Bowl och allt, men han sa att ja vi kommer väl ha på tv:n här. Vid såna här grejer känner jag mig inte speciellt inkluderad i familjen, ungarna är hos fastrarna och Drew försvinner iväg någon annanstans, och här sitter jag och gör inte speciellt mycket alls... Urf. Men ja, när pappan inte ens inkluderar ungarna i familjen, så varför skulle jag vara med då?


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: