Kings Dominion - the fun and only

2011-04-04 kl 02:18:50
Den här helgen öppnade nöjesparken för säsongen. Kings Dominion ligger ca 30min från där jag bor så det är ganska lätt att bara dra dit. Speciellt trevligt också att jag redan hade ett säsongskort för den här säsongen som jag fixade när jag och Sofia var där vid Halloween.

Jag älskar nöjesparker. Det bara är så. Och det värsta är att när jag är där så vill jag aldrig åka hem, jag kan åka och åka i timmar, spelar ingen roll hur länge jag varit där ungefär. Det är alltid skittrist att åka hem. Men idag fick vi verkligen åka. Har varit sol hela dagen och runt 16-18 grader. Inte packat med folk så vi har inte behövt köa mycket alls. När det kändes som att vi varit där i en evighet så var klockan bara tre, vi hade bara haft 4h där och redan hunnit med det mesta.

No fear är det som gäller för mig nu för tiden. Jag åkte allt som var värt att åka i parken, till och med Intimidator 305 som har typ ett stup till backe, går otroligt fort och är en av de värsta bergodalbanorna på USA:s östkust. Tyvärr var den inte så himla rolig, för den hade ju inga loopar och man fick inte vara upp-och-ner. Loopar är det bästa liksom. Längtar redan till nästa gång, förhoppningsvis blir det nästa söndag. Lite kul ska man väl ha på sin födelsedag :)


En av favoriterna idag - The Crypt. Som TopSpin på Liseberg ungefär va?

Anna
http://mittlivsomaupair.blogg.se/
2011-04-05 kl 11:52:12

Nöjesfält är kuuuul! :D Jag var ju också på ett härom helgen. :)

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2011-04-05 kl 23:17:35

Alltså shit, hur känns det att bara ha 20 dagar kvar tills du har varit i USA ett helt år? Gaaalet!

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2011-04-06 kl 16:56:18

Svar: Det är Memphis äldsta kyrkogård, och grundarna av Memphis ligger bland annat begravda där. Googla för mer infomation.

Anna
http://mittlivsomaupair.blogg.se/
2011-04-11 kl 11:16:38

Jag sov mellan 4 och 8 på lördagen, haha. Och jag är fortfarande trött! Vad gjorde du i lördags då? Party party också? :)


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: