American Idiot on Broadway

2011-02-27 kl 23:27:53
Bättre sent än aldrig men här kommer en liten recension av musikalen American Idiot som jag såg i New York förra lördagen...

Det var mycket folk. Mycket. Tror det var typ helt fullsatt. Inte så konstigt kanske när Billie Joe Armstrong (Green Days sångare) själv bara skulle göra cirka 50 framträdanden nu, klart man vill se det med honom om man ska se den. Och jag måste nog säga att jag är glad att jag faktiskt fick se honom i rollen som St Jimmy, för utan honom vet jag inte vad det hade varit.

Under första delen av musikalen satt man lite där och undrade, ja, vad är det här? Det var väl rätt bra, men eftersom det är en musikal är det ju inte riktigt Green Days musik rakt av och det är inte som att gå på en konsert, men man kände ju fortfarande igen låtarna. De flesta skådespelarna var bra, förutom han som spelade huvudrollen. Eh? Hur det kommer sig vet jag inte, men varken jag eller Johanna tyckte att han sjöng speciellt bra. Eftersom rollen som St Jimmy inte är med hela tiden, så undrade man i början var fasen Billie Joe var, men så fort han kom in på scenen sen, under låten St Jimmy, såklart, så kände man att nu genast blev det mycket bättre.

Däremot tror jag som sagt inte att jag hade uppskattat musikalen lika mycket i överlag om inte Billie Joe hade spelat St Jimmy. Han gjorde så himla mycket, lyfte upp allt med sin energi och allt. Men jag är ändå glad att jag fick se den, och tycker ändå att musikalen var bra och jag har ändå fina minnen. Men jag vet inte om det hade varit så kul utan Billie Joe...


Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2011-02-28 kl 01:23:38

Svar: ja jag menar dem på första raden (närmast kameran) till vänster. Jag har storlek 39. Du har mindre va? Men dom är ganska slitna. Så det är därför jag tänker slänga dem innan jag åker hem.

Sofie
http://sofiesusa.blogg.se/
2011-02-28 kl 16:13:42

Haha, ja de är väl inte alltid änglar men för det mesta är de gulliga i alla fall! Njae, tror inte att det är så lätt att få fram något sånt då det knappast inte är något som familjen vill säga, så vette fan vad man ska ställa för frågor för att få reda på det.


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: