Kommentarssvar

2011-02-10 kl 01:13:49
Fick en kommentar från Linnea:
hej kom precis in på din blogg, har inte hunnit läsa så mkt, men jag förstod det som att du inte trivdes så bra med din familj. Jag har hört att om man ska vara au-pair är det bäst att vara det för mindre barn som inte haft så många au-pairer innan, som fortfarande har "respekt" för dem (elr vad man ska kalla det). Kan du känna igen dig i det påståendet? :)

Nej, jag trivs inte direkt i min familj. Även om min värdpappa är jättesnäll så är det ändå ganska rörigt här och jag önskar att jag ändå var mer inräknad i familjen än vad jag är. Sen barnen då som är lite mer än jobbiga. Min counsellor vet däremot att jag inte har det så lätt med speciellt mellan-killen, men problemet är inte direkt mig eller att vi har problem sinsemellan - han uppför sig precis likadant mot sin pappa och vägrar göra det mesta han säger också, så vår relation är inte det stora problemet, problemet är att han är van att alltid få precis som han vill.

Det är nog lättare med mindre barn, just för att de är lättare att kanske införa nya regler för och så, det är svårt att ändra på grejer här när det varit på ett sätt i 10 år liksom. Sen tror jag inte det skadar att familjen haft några au pairer innan iallafall. Är man första au pairen kan det ju också vara svårt för barnen att anpassa sig till det, men sen beror det ju också helt klart på hur stora barnen är det med.

Sen blir det ju också så att jobbar man med yngre barn, så är det mer arbete än vad jag har med mina äldre barn nu. Har man väldigt små barn är det ju blöjbyten och mata dem, och man kan inte göra så hemskt mycket med barnen. Inte ta ut dem överallt och det är mycket "schemalagt" med mattider osv. Nu kan jag ju inte göra speciellt mycket med mina barn heller för de vägrar ju göra det mesta, men så är ju inte de flesta barn i 8-15 års ålder. Jag drog bara en nitlott här. Skulle jag få välja om däremot skulle jag nog ändå välja lite yngre barn, just för att man kan ta med dem till lite mer saker ändå. Runt 10 år vet de ändå vad de tycker om och är ganska bestämda. En 5-åring kan man ju ta till en lekpark eller nästan vilket ställe som helst och så är det kul en liten stund iallafall.

Linnea
2011-02-10 kl 07:43:51

Okej tack för svaret :D


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: