Videofunderingar

2009-08-25 kl 18:22:05
Förra veckan ringde de från Skandinaviska Institutet. Frågade om jag hade några frågor och sådär. Vi sa att eftersom jag inte vill åka iväg förrän i mars-april, så är det ju inte så bråttom för mig med att bli klar med ansökan och gå på intervjun och så. De skulle höra av sig igen när de såg att jag blev klar med fler grejer i ansökan. Ingen brådska som sagt, så det går nog bra.

Igår satt jag och funderade på om jag ska göra en sån där video och ha med i min ansökan. Berätta om mig själv eller varför jag vill åka som au pair eller så. Testade att skriva ner lite manus, och jag tror faktiskt att jag kommer göra en. Det kanske kan ge lite plus till ansökan, och det är ju alltid bra, speciellt eftersom jag inte har supermycket erfarenhet. Jag kan ju göra ett försök lite senare iallafall, videon ska ju bara vara 1-2 minuter långt. Man borde ju kunna få ihop något vettigt ändå :)

Men innan jag tar några bilder eller gör video till ansökan, så måste jag färga om håret. Tror ingen är sådär jättesugen på en au pair med illrött hår och ring i läppen, haha, även om utseendet inte är allt... Men de är ju lite konservativa där borta. Nu har jag varit rödhårig sen i januari 2008, så börjar tröttna lite på det med. Blir trevligt med något nytt!

Sofia
http://sofiablohm.blogg.se/
2009-08-25 kl 22:07:39

Kan man spela in en videon? Det visste jag inte ens. Det kanske jag också ska försöka mig på när jag har tagit mitt körkort. För jag har sagt att jag inte ska fortsätta med min ansökan för än jag har mitt körkort. Jag tror jag blir mer engagerad i körkortet då. :P Men frågan är om jag kommer våga skicka iväg min vidoen med min engelska. hehe..

Men ska du plocka ur piercingen också? Du som passar så bra i den.

Sofia
http://sofiablohm.blogg.se/
2009-08-26 kl 19:31:08

Oj det måste jag ha missat. Fast jag har inte varit inne på aupairkontot på flera månader. Så det är kanske inte så konstigt att jag har missat det. Haha! :P Då ska jag kolla den där pdf-en när jag har tagit körkort och fått min nya dator med webbcamera inbyggd. Fast det är kanske bättre att filma med kamera. aja..



Det är kanske smart att ha en liten stav istället. Sen om familjen tycker det är okej så är det ju bara att sätta i ringen igen. :) Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med min piercing i tungan. Det känns ju löjligt att plocka ur den bara för att någoon super perfekt amerikansk familj tycker att den är ful. Men samtidigt så känns det ju dumt att den ska förstöra om jag hittar en jätte bra familj. Helst vill jag ha en familj som inte bryr sig om sådant utan ser till mig som person. :)

Emma
http://lifeofemma.webblogg.se/
2009-08-26 kl 22:06:00

riktigt fin bild du hittat till headern!! :D super snyggt!

Sofia
http://sofiablohm.blogg.se/
2009-08-26 kl 23:45:38

Nej precis, lite så känner jag också. Om dom inte gillar min piercing är det nog inte 100% dom jag vill ha. Men samtidigt om familje värkar jätte bra för övrigt känns det dumt att tacka nej pga att dom inte gillar piercings. Men aja, den dagen den sorgen. ;)



jag borde ju få ha den kvar tycker jag. Fast barnen på dagiset där jag praktiserade märkten den på en gång. Och skulle kolla och fråga va det var. Dom tyckte det var jätte konstigt att man gör hål i sin tunga. Haha! Hoppas du får behålla dinna. :) Piercings kan ju ändå inte vara så JÄTTE ovanliga tycker man ju. Men som sagt, den i naveln borde du ju få ha kvar. :)

Anonym
http://lisaiusa.blogg.se/
2009-08-30 kl 18:38:59

Ja där har du det :D jag tror iaf att det är det för den änniskan som säger det i högtalaren pratar otydligt så jag knappt hör något men lät bekant iaf hehe :) Man lär sig nog den tidsnog:)


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: