December är dött

2009-12-21 kl 21:42:56
Nu var det typ en månad sen jag skrev sist. Snacka om dåligt. Men det har varit fullt upp på jobbet och nu är det ju snart jul. Och eftersom det snart är jul är det lika dött på min blogg som på au pair-fronten. Det händer absolut ingenting. Jag har varit godkänd i sex veckor och inte en enda familj har hört av sig. Det känns ganska så tråkigt.

Dessutom börjar man ju tvivla lite på sig själv. Är min ansökan så kass? Är jag så dålig? Vill verkligen ingen ha mig? Det känns jobbigt när man läser andra au pairers bloggar och de får matchningar nu i december ändå. Men jag antar att väldigt mycket beror på att jag inte vill åka förrän i vår. Jag hoppas det iallafall. Eller så är det att jag verkar jättedålig och ingen alls blir intresserad av mig baserat på min ansökan. Vilket resulterar i att jag aldrig kommer iväg till USA. Men ja, jag ska inte ge upp hoppet än. Det är ju fortfarande flera månader kvar innan jag vill åka, gott om tid att hitta en familj som verkar trevlig. Eller att hitta en familj alls, känns det mer som att det handlar om just nu.

Men det löser sig nog. Allt löser sig. Det är långt till våren.

cassandra
http://cassandraagren.blogg.se/
2009-12-22 kl 12:54:25

Åh tack så mycket! :)

jaha okej, alltså jag kände först att STS var bra och de verkar bra, men å andra sidan så tror jag att SI är billigare att åka med så nu börjar jag tvivla igen på vilka jag ska åka me och det suger ju..det känns som att jag aldrig kommer komma iväg.. :(

men du har skickat in dina ansökningar och sånt eller?

hur mycket fick du betala alla som allt ungefär? :)

ha det bra kram!

Åh föresten du kommer få en super bra familj jag lovar de har inte hittat dig ännu bara ;)

Anonym
2009-12-22 kl 17:44:25

Oroa dig inte! Det tog någon vecka för mig innan jag fick min första match också, och sen blev jag matchad med typ 10 familjer (överdriver faktiskt inte) innan någon ringde. Började tvivla jättemycket på mig själv men sedan matchades jag med en familj, de ringde, och jag åkte till dem 2 veckor senare. Kunde inte ha fått en bättre familj, på ett helt år så hade jag inte en enda grej att klaga på! Så hang in there, din familj kommer dyka upp den med. :)

Jannike
http://holdmypocket.blogg.se/
2009-12-22 kl 17:45:53

Oops mitt namn där ovan kom visst inte med. :)

Jannike
http://holdmypocket.blogg.se/
2009-12-23 kl 21:53:19

Jag hade jattetur med min varldfamilj ja, forstar fortfarande inte att jag kunde ha en san tur! Halsade pa dem igen i somras och kommer halsa pa nu i var ocksa. Ska ju stanna i USA i ett par manader igen och far bo gratis hos dem, sa vi fick verkligen superkontakt. Visst var det lite laskigt nar det bestamdes att jag skulle aka till dem 2 veckor efter att jag fick kontakt med dem! Forst tankte jag att neeej det gar inte, men sen insag jag att varfor skulle jag vanta? Hade redan vantat sa lange pa att fa aka, och hade antligen hittat den perfekta familjen, som till pa kopet ville ha mig. Sa... det var bara att tuta och kora! :)

Emilie
http://plajnis.blogg.se/
2009-12-30 kl 18:27:57

Hej :)

Jo att jobba på McDonalds har ju sina fördelar haha. Nej men jag vet inte så mycket om McPassport just nu, ska ta reda på mer. Men det vore kul. Shit vad mycket spanska man lär lära sig att stå i kassan på en McDonalds där nere. :)



Vad tråkigt att du inte fått någon match. Men jag tror faktiskt det kan ha lite att göra med ditt avresedatum och inte dig som person. Typ när det börjar närma sig lite (kanske redan i januari) så droppar matchingarna in :) Lycka till med det! :)

Sara
http://trenollsju.blogg.se/
2009-12-31 kl 14:14:02

men du, du vet ju hur segt det gick för mig. och nu ska jag ju äntligen få fara! :) så det kommer gå bra för dig med. Jag tror att det går lite segt nu för att du inte vill åka förens till våren. Så vid januari/februari kommer nog många höra av sig :)



Sv: haha ja, det tyckte jag med. så därför blev jag så förvånad när jag såg att jag ska åka via London, men kul kommer det bli! :D

Jannike
http://holdmypocket.blogg.se/
2010-01-01 kl 01:02:05

Anledningen till att jag känner att jag måste lämna Mexico är flera. Dels så behöver jag pengar... I början var det tänkt att jag skulle skaffa ett jobb här, utbudet var ju dock inte så stort på grund av min begränsade spanska, men jag hittade ett jobb som engelskalärare. Dock sa jag upp mig då lönen var i princip obefintlig och då vad som var sagt mellan mig och arbetsgivaren senare visade sig inte stämma. Jobbet betalade elt enkelt inte tillräckligt för att jag skulle kunna leva.



Så... Det ar väldigt nära att jag åkte hem i september... Men mina underbara föräldrar (som knappt har pengar till sig själva) erbjöd sig att låna mig en 1000-lapp i månaden så att jag kunde stanna i 6 månader som ju var vad jag ville från början.



Nu är de 6 månaderna i princip över, och även om jag vet att mina föräldrar säkert skulle skaka fram mer pengar om jag bad om det, så kan jag inte begära det. De har redan hjälpt mig mer än jag förtjänar. Jag kan inte stanna i Mexico utan pengar, och jag vill inte be mina föräldrar om mer pengar. Därför har jag bestämt mig för att lämna Mexico. För att

man inte kan få allt, jag måste lära mig att ibland så måste man göra uppoffringar.



Jag kommer åka till USA igen, stanna i

minst 3 månader med min gamla värdfamilj. Sedan hoppas jag på att eventuellt kunna studera i USA. Men att lämna Mexico kommer bli det svåraste jag någonsin gjort... för nu väljer jag själv att åka, och det får jag leva med sen. Så ligger det till. :)

Lylv
http://lylv.blogg.se/
2010-01-02 kl 11:31:46

Tack så mkt, gumman! :D

Emma
http://lifeofemma.webblogg.se/
2010-01-06 kl 18:48:45

sent ute med svar på en kommentar men tack för grattis hälsningen! :)

Ordrik
http://ordrik.blogg.se/
2010-01-07 kl 20:20:42

Sv: Ja, jag älskar den låten! :'D Blev så glad när han sjöng den.


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: