Påskfrossa

2010-04-03 kl 17:13:43
Nu är det påsk. Mina planer för helgen är att vräka i mig godis och påskmat, så som mammas inlagda sill och hemmagjorda köttbullar. Jag har så mycket lösgodis att det säkert räcker tills jag åker iväg, om inte ännu längre, så att jag till och med kan ta med mig lite av det. Sen ska jag även dricka upp 7,5 liter påskmust också, helt själv. När man ska vara utan det ett år så måste man ladda.

Ah, bästa tillfälle att åka iväg från Sverige måste vara efter en högtid såhär när man fått frossa ordentligt i all svensk mat! Speciellt påskmust. Har även satt ihop en matsedel som börjar på onsdag, så jag ska få äta min favoritmat den sista tiden innan jag åker iväg. Oh yes, jag gillar att planera.

Har jag tur får jag mina flygtider nästa vecka. Det är bara 10 dagar kvar på fredag! Hur långt innan fick ni andra era flygtider?

Sara - the world is my playground
http://sarasweden.blogg.se/
2010-04-03 kl 21:49:38

Jag har funderat på det fram och tillbaka i typ 4 år. Sen jag fyllde 18 :P men sen har jag en fruktansvärd hemlängtan, och det är väll det som stoppar mig mest. Men jag ska ju inte åka fråns i augusti, så jag har ju lite tid att fundera och kommer det en toppen familj så åker jag nog, och såklart om jag inte kommer in på skolorna som jag har sökt. Men vi får helt enkelt se :P



det börjar dra ihop sig för dig nu :) hur känns det? :)

Emilie
http://plajnis.blogg.se/
2010-04-04 kl 10:59:29

Hej :)

Åh vilken bra idé med matsedeln!:)



Haha, jo men mitt jobb ligger hopplöst ute mitt i ingenstanns. Eller okej, kanske inte. Men det ligger vid största Ica Maxi (i där) precis vid en landsväg som man tar om man åker på motorvägen från Stockholm och ska till Tumba (eller nån annan Botkyrkaförort). Omöjligt att få vännerna att gå dit och äta :P Egentligen jobbar jag ju på Tumba McDonalds också men får så få tider där nowadays.



Det är sant att man slipper massa packning och sånt om man åker över dagen. Dagsutflykter är roliga de med :)



Ja men visst, såhär ser min Tisdag ut; vaknar i Tumba hos pappa eftersom jag jobbar till 23 och sista färjan till Ekerö går kvart i. Så eftersom jag ska hämta filippa från dagis på Ekerö 14.40 måste jag åker runt hela förbaskade stockholm kommunalt för att sedan börja barnvakta :P Så jag skulle kunna stanna lite i stockholm när jag ändå är där. Men måste ta tunnelbanan från Centralen senast 13.49 (eller ja, skulle jag komma lite senare så får jag ringa dagis så att de vet). När tror du du är klar? Vart är det ambassaden ligger nu igen? Usch och sen på kvällen måste jag tillbaka till Tumba för ett jobbmöte.



Ja jag förstår hur du menar. Jag fungerar otroligt konstigt på den där ordningsgrejen. Pappa är som Monica i vänner, min låtsaspappa ännu värre. De provocerar mig så att jag inte orkar städa. Men jag VILL ha ordning. Så har jag svårt för hela den här resväskegrejen, att packa upp. På språkresan 2007 hade jag min lilla hög vid min säng, de otränade ögat skulle säga att det var stökigt men jag hade ordning där, eller nått haha. Min värdmamma sa "aaand this is Emilie's bed because you are famous for all your piles" (hon hade mig året innan också). Men grejen är att delar jag rum med folk som har ordning utan att göra en stor grej av det så blir jag likadan själv. Jag menar börjar de tjata för att min säng är obäddad en dag, då lär den aldrig mer vara bäddad för då har jag tappat lusten. Nej men får så lätt huvudet upp i det blå att jag glömmer såna saker och det ska andra inte ta personligt och när de gör det blir jag provocerad :P



Ja men då är det ju smart att du åker från Göteborg :) Man behöver ju inte göra saker krångligare än de behöver vara :) Vet du vart du ska mellanlanda?



Man känner ju igen det där med att typ ha en favoritlärare och sen hör man någon säga att just den läraren är den sämsta någonsin. Det ska ju inte behöva bli så att man själv ändrar åsikt på grund av det. Jag tänker VERKLIGEN inte inte åka bara för att jag hört EN människa säga åt mig att inte åka. Jag menar duh - byt skola då. Det säger mer om honom att han går kvar på ett ställe han inte gillar. Otrolig slöseri med tid. Speciellt när college i USA är så dyrt. Sen finns det människor som inte är nöjda med någonting. Hur man än vrider och vänder är det bara till deras nackdel och oj världen är emot mig. Kanske är en sån människa? Din vän gjorde rätt i att åka hem då om det inte passade honom. Jag funderar själv på det där och tror att bita ihop inte är bästa lösningen - eller okej om det är en släng av hemlängtan. Men jag tror man kan känna skillnad på att inte trivas och vara allmänt hemkär. Hälften vunnet att han åkte i alla fall.



Ha det bra

Kram!

Sofie
http://sofiesusa.blogg.se/
2010-04-04 kl 17:32:33

Smart idé det där med matsedel! Måste bara fråga hur du gjorde med försäkringen, tog du den där uppgraderingen eller hur gjorde du?

Emma
http://lifeofemma.webblogg.se/
2010-04-04 kl 18:20:58

nästan bara 2 veckor kvar nu ju!! :D

Louise - Living in Turkey
http://louisesa.blogg.se/
2010-04-04 kl 22:05:01

Shiiit, det är ju inte alls långt kvar nu alltså. Gud så kul. Åhhh! Även om jag kanske inte hinner läsa din blogg slaviskt i sommar så ser jag verkligen fram emot att läsa den i höst/vinter.

(Om du någon gång skulle behöva sätta lösenordsskydd på den, av någon anledning, så skicka över ett mail om allting till mig. Vill ju inte missa din blogg!!)



Matsedeln där var ju smart, frossa i allt du tycker om. Det gör alltid jag när jag är hemma på besök ju.

Snygg blev du på bilden för körkortet också, och bra att du får lite rabatter och grejer. Sånt fick aldrig jag!!



Kram Louise

Sara
http://trenollsju.blogg.se/
2010-04-05 kl 02:37:44

sv: haha det är ju sjukt. Jag förstår inte vad dom tänkte med

Jannike
http://holdmypocket.blogg.se/
2010-04-05 kl 15:01:47

Åkte förbi Richmond igår! Såg inte så mycket eftersom att det var mörkt, men det såg faktiskt STORT ut!!!!!!! Något jag inte hade väntat mig. Plötsligt såg det ut som om man hamnat i en storstad. Looked nice! :) Ville bara säga det. Har förövrigt en kompis som bor där.


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: