Ready to fly!

2010-04-08 kl 18:28:44
Tjoho, idag kom mitt visum! Har nyss varit och hämtat ut det på posten. Snabbt fixat också, det är ju bra det. Så jag har nu varit inne och ändrat mina detaljer på au pair-kontot, kryssat i "visa granted" och "ready to fly".

Redo att åka är jag verkligen, idag fick jag nämligen flygtiderna också! Såå glad jag är att jag fick dem nu. 11 dagar innan, helt klart godkänt.

08:50 GÖTEBORG (Landvetter) - HELSINGFORS (Vanda) 11:10

14:10 HELSINGFORS (Vanda) - NEW YORK (JFK) 15:50


Finnair flyger jag med, hela vägen. Jag fattar dock inte vilken smartnisse det är som tycker att man ska flyga österut innan man sen ska iväg till väst..? Jäkla korkat enligt mig, men hey, bara att acceptera. Tjejerna som flyger från Stockholm flyger också via Helsingfors, så vi kommer ta samma flyg till New York sen! Känns skönt att ha sällskap när man ska sitta på ett flyg i 9 timmar. Ska höra om hon från Köpenhamn också flyger med oss. I övrigt känns tiderna bra, flyget går inte dödstidigt på morgonen, och kommer då inte heller fram till New York så jättetidigt på dagen. 21:50 blir det ju svensk tid, så man får ju gå och lägga sig i gaanska okej tid där.

Så jäkla pepp är jag! Idag har jag släpat in resväskan, imorgon ska jag börja packa ordentligt.


Marie
http://lifeintheusa.blogg.se/
2010-04-08 kl 18:48:37

Åh härligt! :> Haha tänkte också direkt att fan vad onödigt att man flyger åt öst för att sen flyga tillbaka mot väst, haha!

malin - blivande au pair
http://wakoo.blogg.se/
2010-04-09 kl 10:04:33

åååååååh vad kul!

sigrid
http://sigridiusa.blogg.se/
2010-04-09 kl 10:14:50

Ojdå! Kan man ju nästan bli förföljd ;P Tss, men vad kul! Har du tagit kontakt med de tjejerna - får man veta deras placering också ?



Börjar det rycka lite i nerverna nu ?

emma
http://emmaistaterna.blogg.se/
2010-04-09 kl 20:10:22

åååh vad kul men aah jävligt onödigt att först flyga till finland när man ska till usa.. hahaha men det var väll säkert billigare!;) alltså efter flygresan och ankomsten så vill jag ha raport om hur flygplanet var:P hahaha jag är sugen på en sån där liten tv-skärm;b jag hämtade också ut mitt visum idag:D känns bra att ha allt klart långt i förväg:P åååh snart åker du!

Lollo
http://sundaay.blogg.se/
2010-04-15 kl 10:51:15

Hej!

Jag har en fråga, är man tvungen visa öronen på kortet till visumet? :)


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: