Söndag?

2010-04-20 kl 15:11:36
Flygkaoset fortsätter. Ingen vet väl riktigt när det kommer lugna ner sig, men alla hoppas på typ NU. Nyaste uppdateringarna från APIA är att vi försöker med en ny orientation som pågår från söndag till tisdag. Då flyger jag alltså till USA på lördag eller söndag, beroende på situationen och allt. Får se hur det blir, flygtider till detta har jag inte fått än men det kommer nog snart.

Nu håller vi tummarna att det här kommer funka!

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-04-20 kl 15:49:42

Jag håller tummarna jätte mycket att det kommer att fungera!

Cornelia
2010-04-20 kl 17:07:50

De borde allt går bra tycker jag, min kille kom iväg till USA igår iaf, men i dessa tider är ju allt ganska osäkert klart, det fixar sig ju på ett eller annat sätt, fast fattar att d bara vill iväg nu liksom.

Marie
http://lifeintheusa.blogg.se/
2010-04-20 kl 17:19:54

Jäkla vulkan säger jag bara :/

cassandra
http://cassandraagren.blogg.se/
2010-04-20 kl 17:38:13

Åh ändå om det fortfarande är ett spikat datum så är det ju bra att de jobbar med det och ser till så att ni kommer iväg så fort som möjligt! Nu håller jag tummarna ännu mer och hoppas att ni får åka på lör/sön!! :)



jaha, ja det är nog hon då! hihi hon är jätte trevlig! roligt att ni åker samma! (:

cassandra
http://cassandraagren.blogg.se/
2010-04-20 kl 17:49:11

ja men alla börjar ju säga att vulkanen lugnar ner sig och så så det kommer säkert gå! men ´vad säger din familj om detta då? alltså inte för att du kan göra något men ja jag tänkte de måste tycka det är tråkigt också ;)

Anna
http://mittlivsomguide.blogg.se/
2010-04-20 kl 19:11:35

Jag håller tummarna för att du får åka iväg så snart som möjligt också!

Nu ligg min nya blogg uppe med lite ny information, haha. :)

Thea Emilie
http://www.theausa.blogg.no
2010-04-21 kl 01:10:18

Jeg håper virkelig du får kommet deg avgårde i helgen. Krysser fingrene for deg :)

Sigrid
http://sigridiusa.blogg.se/
2010-04-21 kl 11:07:40

Då håller vi alla tummar och tår nu då :D



Det skulle ju vara kul att komma i väg så snabbt som möjligt, annars sitter man ju bara och väntar och som sagt, du har ju packat, tråååkigt att behöva, om det nu skulle bli senare, att packa upp allt igen!

Emilie
http://plajnis.blogg.se/
2010-04-21 kl 12:56:01

Jag har faktiskt påbörjat denna kommentar massa gånger men mitt humör har växlat så mycket och detsamma med planerna att jag inte kunnat skicka känner jag.



I alla fall hoppas jag verkligen du kommer iväg till helgen. Ska jag vara ärlig har jag inte orkat kolla nyheterna längre alls. Bara massa nu ser det ljust ut nu ser det mörkt ut växlingar. Har du flygplats(er) öppnat än? Skönt i alla fall att de skulle kunna tänka sig att skjuta upp orientation för er.



Nya planer. Gah!!! Helt sinnesjukt. Vi kom ju inte iväg. Vet du vad dem där jävlarna gjorde då för de som vill åka i sommar? De LADE PÅ 40 000 kr!!! Eh like nej tack! Helt sinnesjukt och omänskligt. Fan vad arg jag är. Vi kommer typ åka till Mallis istället. Först var jag totalemot och tänkte stanna hemma men pappa LOVADE dyrt och heligt att de inte bara kommer ligga och steka vid poolen i två veckor. Gör det det ändå simmar jag fan hem. Har sagt det, jag följer bara med om vi faktiskt GÖR något. Utforskar ön och så. Jag ska ju till USA i augusti (please please pleeeease) så jag har kommit över det hela någorlunda. Skrev även min drömlista och tog med att åka till Orlando en gång till. Vem vet, konventet kanske är där om två år igen.



Men jag förstår dig ändå. Det här skulle ju bli DITT år. Och vi alla som är och vart i förberedelsefasen med allt förbaskade väntande vet vad det innebär. Du kommer ju komma iväg, frågan är bara när. Men förstår att du inte är så pepp på att göra saker, du hade ju det mesta om inte allt redan gjort. Jag skulle bara iväg en vecka och har fortfarande 4 månaders väntan kvar (har de höjt flybiljetterna där med bara för vulkanen kommer någon bli lite strypt) så för mig blir ju to do sak efter to do sak struken från listan. Jo det blir jobbigt för familjerna, men sånt händer. Alltså de om några borde ju veta det, de bor ju i världsdelen där jorbävningar, orkaner och lite annat "smått och gott" har en tendens att bara komma och hälsa på. Det här är ju nästan nytt för oss Europeer. Tänk efter, hur ska man agera i en riktig naturkatastrofsituation? (inte för att den här är så förödande - än i alla fall) inte så att de går igenom det i skolan. Shit happens. Tyvärr. Du kunde ju inte veta att det skulle hända. Hade fler vetat hade nog ingen bokat sin resa under denna tid ;) Min finska vän som skulle avslutat sina volontärmånader på Irland sitter kvar där. Massa är strandsatta. Fan vad surt att vara det. Tyckte, att dömma av bilden att din fotobok blev väldigt fin :) Letar själv efter en sida där man kan trycka något bra, så tack för att du delade med dig, ska kolla upp det :)

Ha det så bra!

Kram

lina
2010-04-21 kl 14:05:18

båda tummarna håller jag :)


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: