4th of July

2010-07-06 kl 03:29:19
Igår började jag dagen med att inte veta speciellt mycket hur något skulle bli, men jag känner att det är ganska mycket så det är här borta. I min värdfamilj iallafall. Jag åkte och träffade Sofie vid 11, vi köpte frozen yoghurt på Verry Berry. Tyvärr inte alls lika gott eller billigt som Sweet Frog, men det får väl duga på söndagsförmiddagen när Sweet Frog inte har öppet. Vi drog till bion och såg Grown Ups, den var rätt rolig, och det var förvånansvärt mycket folk på bion en sån dag ändå.

Sen velade vi mellan vad sjutton vi skulle göra hela dagen. Funderade på att åka till Colonial Downs, en horse race track - alltså travbana typ? Men det låg ca 1h bort så vi kände att det inte var så värt. Vi letade efter lite andra grejer att göra på nätet, men det var ju inget som var jättelockande. Efter att ha ätit lunch på Hardee's så hittade vi sen något med konsert och fyrverkerier nere i downtown, och begav oss dit. När vi till slut, efter lite hjälp från Drew, hittade dit, så insåg vi att det var 2 juli och inte 4... Jahaja. Bara att åka hem igen. Vi gick ner till Amphitheater som ligger några minuter från där jag bor bara, de skulle ha lite musik och så, men det var inte spännande alls. Vi fick tips från Drews flickvän att de hade något nere vid en park runt där Sofie bor, så vi drog oss dit. Det var mycket bilar som cirkulerade där, massor av poliser, folk som gick... men vi såg inte var folket gick så vi gav upp efter ett tag och bestämde oss för att dra till The Diamond, baseball-arenan, där de har fyrverkerier efter matchen. När vi närmade oss såg vi folk som satt vid vägkanten och vi insåg att vi ska nog försöka parkera typ här. Sen lyckades vi sätta oss och få en plats precis mitt över gatan från baseball-arenan! Vi satt där och väntade i 40-50min innan matchen sen slutade, men åh vad det var värt att vänta! Det var så jäkla fina fyrverkerier, helt sjukt! Showen var väl kanske 5-10min men det var så fint och en riktig show liksom och saker att se hela tiden! Vi satt där och rös ihop.

Sen skulle vi äta middag efteråt också. Vi satte oss i bilen kl 22:40. När klockan var 23:30 kom vi fram till Applebees, en resa som normalt tar ca 10-15min. Då fattar ni att det var ganska mycket bilar som var runt där vi var... Men vi fick komma in och äta iaf, jag åt fullkornspasta med räkor som var himla gott men alldeles för starkt. Och plus att jag fick dricka min nya favoritdricka - Sierra Mist! En version av Sprite/7Up fast mycket godare och friskare typ. Yum. Sen fick vi åka hem till mig trots att vi var så nära Sofie, för att hon hade sin bil hemma hos mig. Lite osmidigt men det får man ta ibland. Jag kom i säng typ halv två. Men trevligt hade vi!




sofie
http://www.aupairsofie.blogg.se.
2010-07-06 kl 05:06:48

underbara fyrverkerier <3

Emilie
http://onceuponatimee.blogg.se/
2010-07-06 kl 18:50:02

Hej :) Kör en snabb kommentarbombning här till alla au pairer och utbytesstudenter :P Undrar vart du tog dina foton till ambassaden, alltså det som ska vara 5x5 och det som skulle vara till DS-160 formuläret. Det är ju så mycket regler så jag vill vara säker på att de vet vad de gör.



Btw, jag har bytt blogg från plajnis.blogg.se till denna nu :)



Ha det så bra!

lina
2010-07-07 kl 21:59:14

riktigt fina fyrverkeribilder louise!! Har du med dig din systemkamera??

Emilie
http://onceuponatimee.blogg.se/
2010-07-07 kl 22:35:26

Tack för svaret :)



Har suttit som en galning med allt idag. Är dock helt super nervös på fotona för ja... expert i Tumba är inte precis experter om man säger så. Har struntat i att ge oss reglerna flera gånger (tillexempel att man numera tar passfoto HOS polisen) och lurat oss på tid och pengar. Finns ingen expert på Ekerö, där finns bara mataffärer. Får kolla stockholm :)



Men den som ska till DS-160, den med alla regler? Hur tog du den? Och den som ska vara 5x5, den måste alltså vara proffsig med en kamera på ett sånt där ställe, eller hurdå? aah vad krångligt allt ska vara :P


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: