Famous Virginians

2010-07-12 kl 19:03:10
Nu är min weekend-kurs över. Äntligen! Vi slutade klockan åtta varje kväll, men som tur är så hade vi ju lite utflykt också. Annars hade man nog inte överlevt, det var inte så himla intressant, plus att de pratade alldeles för mycket om varje person. De pratade om George Washington typ 4 ggr, han var en av presidenterna från Virginia, han var militär ledare och allt. Det blev bara för mycket information, man skulle liksom veta vad som hända exakt med alla från att de föddes till att de dog. De skulle ha kortat ner infon lite och fått med om lite fler personer kanske. För igår fick de börja ta bort massa personer eftersom de pratat för mycket om alla andra. På söndagen när vi kommit tillbaka från muséerna så satt jag nästan och somnade.

Under helgen har vi bland annat varit på Edgar Allen Poe Museum, och i John Marshall's hus - han var Chief Justice för Supreme Court. I söndags var vi på Virginia Museum och Fine Arts och Virginia Historical Society. På Historical Society hade de en World War II-utställning med massor av bilder. Den gick jag och kikade lite på när vi var klara med vår tour där.

När jag åkte ifrån campus igårkväll så sms'ade jag Doug och berättade att jag var på väg hem. Jag skulle jobba så jag antog att han ville veta när han skulle kunna gå ut. Men då svarade han att han inte skulle ut ikväll. Det var väl trevligt tyckte jag! Så jag åkte hem, var hemma i 5min och åkte sen ut och träffade Sara på Starbucks. Inte frappé på McDondald's alltså, nej inte kl 21.


University of Richmond. Vi höll till i byggnaden till vänster - Ryland Hall.


Edgar Allen Poe Museum.
Tyvärr bodde han inte i något av de här husen, men det var fint museum ändå.


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: