Jobbigt värre

2010-07-16 kl 20:59:27
Vilket jobb jag har alltså. Stackars mig.

Imorse åkte jag ut och handlade kl 11, kom hem innan klockan var tolv. Britney sov över hos en kompis igår, hon kom hem 12:30. Drew's flickvän ringde sen och frågade om Tom ville komma över och leka med hennes unge (de är typ bästa kompisar), så jag blev av med honom vid 13:30. Sen dess har jag bara suttit här hemma och gjort ingenting. Eller gjort lite lunch till Britney och Pete, men inte mer. Försökt fråga ungarna om de vill ut och göra något eller så, men båda säger att de är trötta så vi ska bara sitta här hemma hela dagen... Lite trist men så får det väl bli, jag klagar inte direkt.

Jag borde sitta och skriva min uppsats för min weekend-kurs, men jag kan verkligen inte. Jag kan inte bara sitta och babbla på om ingenting i två A4-sidor, har aldrig kunnat. Jag ska motivera vilka två personer från Virginia som jag tycker har varit viktigast i USA's historia, och varför. Det gör jag på typ 4 meningar, så jag känner mig ganska fast med den uppgiften. Dessutom fick jag hem diplomet för att jag gjort klart kursen igår, så hey, varför ska jag göra klart uppgiften när jag redan fått cred för mina timmar där? Bläh.

Ikväll blir det mys i poolen hos Sara som har värdfamiljs-fritt!

ica
2010-07-16 kl 22:10:43

hey! det där låter som en puckad kurs! och som att du har en väldigt väldigt trevlig värdfamilj :) jag är tyvärr dålig på att kommentera, sorry för det, men jag tänkte att jag skulle berätta att jag är inne och kollar om du lagt upp nåt nytt här typ flera gånger om dagen! det är superkul att se vad du har för dig och speciellt när du skriver om sånt som är annorlunda mellan svensk och amerikansk kultur! tummen upp!

Nicole
2010-07-17 kl 18:24:50

Hej! Jag blev nyligen intresserad av att åka som au pair till USA. Är dock bara 16 nu och vill helst åka vid 19, 20 års åldern. Men jag bara undrar lite saker som du kanske har svar på :) Om du vill svara på det förstås :P



När är man ledig? På kvällen, helgerna?

Hur mycket kostar det att ta körkort i Sverige?

Ångrar du nån gång att du åkte som au pair?



Kram Nicole


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: