Never again

2010-07-10 kl 06:04:07
I torsdags så sågs jag och Sara efter att jag tagit med ungarna och köpt glass. Vi skulle ta en kaffe på Starbucks, och när vi kör förbi ser jag att det ser ganska dött ut. "Men hallå, är det stängt? Men jag tror de stänger 9:30?" säger jag. "Klockan är 9:33" förklarar Sara. Jahaja. Så då trodde vi att vi skulle få vara utan kaffe. Men så kommer vi fram till att McDonalds har ju lite kaffedrinkar också! Så då drar vi dit, det ligger typ precis bredvid Starbucks.

Klockan är alltså ungefär tio när vi dricker vår mocha frappé. Vi skiljs åt kl 23, och jag lägger mig för att sova runt 12 tror jag då. Men jag bara ligger där och kan absolut inte somna. Länge. Jag undrar vad som är fel med mig, tills jag insåg att jag drack kaffe för inte så länge sen. Så där ligger jag, funderar på att försöka läsa lite till. Men nej, lampan är för stark så det går inte bra. Blir mer rastlös, klockan blir 1. Jag måste ju sova! Funderar på att sms'a Sara och fråga vad fan som hände, men det är ju bara mig det är fel på, jag som reagerar konstigt på koffeinet, hon ligger ju och sover gott nu. Det visade sig att hon hade tänkt precis likadant! Jag drack en liten frappé, hon en mellan. Jag somnade runt 2:30, hon somnade närmare 3. Nej, aldrig mer en McDonalds-frappé efter klockan åtta på kvällen! Men det är nog det bästa att använda om man tänkt dygna eller inte får somna.


Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-07-12 kl 02:26:17

Svar: Åh tack. Det var ganska så hemskt att paddla kanot i 2 timmar. 1 timme gick ju ganska bra. Men inte 2. :P

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-07-12 kl 06:10:28

Svar: Egentligen är dom inte amerikanska har jag fått veta nu i efterhand, dom kommer från malaysia. Alltså jag såg ju själv att dom inte var amerikanska så, men jag trodde dom var uppvuxna här. Det är alltid kul där. Men jag tror dom tycker att jag är knäpp på något sätt, varje gång så typ berättar dom för mig att jag är väldigt rolig, och problemet är att jag liksom bara är vanlig, kanske lite tyst och tråkig ibland till och med, för jag blir alltid det när jag möter människor jag inte känner så väl. Och kanske något efterbliven med engelskan, men annars så. Men jag får alltid hör hur söt jag är också, sånt gillar vi. ;) Den ena har bjudit ut mig på date, men jag tror inte det kommer bli något, och jag vill det inte heller. Okej om det hade varit hans lillebror. ;) Haha! Och dom har typ alltid fest eller så ska dom på fest. Så vi måste ju absolut åka dit då. Men gah jag är hemskt töntig men jag är hemskt orolig över hur det ska bli när B åker hem. För jag har ju inte träffat några "egna" kompisar utan henne. Men jag ska klara mig.


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: