North Carolina!

2010-07-25 kl 20:53:38
Japp, nu har jag dött igen. Så går det. Men jag har varit lite upptagen i veckan, i onsdags var jag ledig och var iväg på en konsert/festival, och nu är jag inte ens i Richmond längre. Nej, igår åkte jag och familjen till North Carolina, Outer Banks, som är en bit land som ligger utanför North Carolina's kust. Det är så smalt här så från mitt rum här har jag havsutsikt! Och på baksidan av huset ligger stranden direkt bakom poolen (ja, huset ligger precis vid stranden PLUS har pool).

Vi skulle egentligen åkt efter lunch, med vid 9-tiden på morgonen så ringde en av de andra familjerna vi hur huset med och sa att vi borde åka så fort som möjligt pga trafiken. Jag åkte ut och köpte böcker först, kom hem kl 11 och 11.15 körde vi ut från uppfarten. Jag blev alltså lite stressad, och när man är stressad glömmer man saker. Däremot inte det smidigaste att glömma alla bikinis när man ska till stranden i en vecka...

Bilresan tar ca 4h, en vanlig dag alltså. Vi åkte 11:15 och var framme vid huset 17:30, då hade vi stannat för lunch i kanske 40min. Trevligt! Ett tag tog det liksom 30min att köra 5km... Det var inte vettigt alls.

Men nu är vi glada att vara framme, huset är så sjukt stort och så sjukt fint! Vi är 4 familjer totalt, och bildar en stor familj på 19 personer. 12 barn i åldrarna 8-14 år. Ja det är lite jobbigt allt men vi är många som hjälps åt! Och jag har åtgärdat mitt pinsamma bikini-problem också och var med en av mammorna och handlade mat och köpte två bikinis imorse. Har inte badat eller solat någonting än men vi får se om det kan bli av snart nu! De säger att vattnet i havet är svinkallt, men då får det väl bli poolen istället.
Bilder kommer, men jag fick inte med mig sladden till kameran!

Lylv
http://lylv.blogg.se/
2010-07-26 kl 13:44:30

Typiskt att du glömde bikisarna! Fast du får väl se det positivt... Nu fick du ju chansen att köpa ett par nya ;)



Tänkte bara säga att jag fick plånboken med posten idag! Wee!! Tack så jättemkt! :D När vi pratar igen får du lov att säga hur mkt pengar jag är skyldig dig, så att jag kan ge dig betalt för besväret :) Då kan man ju alltid hoppas på att vi pratar i mer än minut också... :P



Kraaam


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: