A day in Europe

2010-06-02 kl 02:54:45
Igår var jag och Sofie på Busch Gardens då. Ett stort, verkligen stort, nöjesfält, som har Europa som tema. Parkens olika delar heter England, Scotland, Ireland, France, Germany och Italy. Jag åkte hemifrån kl 9:30, plockade upp Sofie kl 10 och vi var framme ungefär 11:20. Parkeringen var svindyr, $13, men det var bara att slänga ut. Det som är bra är iaf att nu när vi varit där en gång och betalat inträde, så har vi nu biljetter som räcker hela sommaren! För samma pris som att gå dit en gång. Jag ska lätt tillbaka!



Vi kom in vid Irland, och det första vi gjorde var att åka Europe in the Air, en 3D-bio där sätena rör sig och man flög över Europa. Vi fick se Big Ben i London, Colosseum i Rom och såna sevärdheter. Ganska skojigt var det! Vi åt lunch på ett smokehouse i Frankrike och blev lite blöta i Flume Ride, åkte en ponnykarusell i Tyskland, gick vidare till Italien. Italien var nog mitt favoritställe! Roliga grejer att åka, flygande mattan och ett vikingaskepp, och allting var ju i Leonardo DaVinci-tema med uppfinningsgrejer osv. Det sämsta var bara att jag åkte så mycket att jag blev immun och tyckte inget var läskigt efter några gånger! Första gångerna pirrade det ordentligt, men sen blev jag helt avdomnad. Sofie var däremot inte lika mycket på att åka som jag, men hon överlevde ändå hoppas jag.



Vi levde på frozen lemonade mest hela dagen, det var ju 35 grader så man var tvungen att dricka en hel del för att klara sig! Först drack vi bara lemonade, men så lycklig jag blev när vi sen hittade blue raspberry-smak! Är det någon som kommer ihåg monsterdricka som man drack när man var liten men som försvann sen? Så smakar det ju! Åh, absolut min favvis.

I Italien hittade vi också en Kållerado-grej (ni som varit på Liseberg vet). Vi letade efter den, vi var så varma och såg folk som var helt blöta, så vi ville åka. Men sen såg folk lite för blöta ut. Jag övertalade Sofie att åka för att jag var så varm, och det skulle ju bli roligt, men hon var inte pepp. Det var 6 platser i den runda båten, jag och Sofie fick åka med en pappa och hans dotter. De blev knappt blöta alls. Sofie och jag hade däremot världens otur, när vi såg att vi var på väg mot ett vattenfall bara tänkte vi att neej... Och såklart skulle vi sitta helt fel så att vi blev totalt dränkta där i vattenfallet. Man var verkligen så blöt som om man hade hoppat ner i vattnet och upp igen. Jag ångrade mig ganska snart att jag åkt den, speciellt när jag hade jeansshorts som vägrade torka, även när vi delat en "family dryer" med en pappa och hans son. Jag gick och näst intill frös resten av kvällen (vi åkte djävulskapet kl 18), trots att det var 30 grader! Jag hade gissat att det var runt 23 grader men det kändes inte vettigt när det varit så varmt tidigare. Som avslutning åt jag fish & chips i England, innan vi åkte hem och satt helt blöta i bilen. Eftersom mina byxor var värst så körde jag i bara trosor och linne hem, hahaha, men det var gött det med! En sak är säker - jag åker inte Roman Rapids igen. Det var inte ens roligt.


En av de många hemska bergochdalbanorna som vi inte åkte.

Flume Ride!

De hade djur i parken också, örnar bl a! Alla var skadade, ingen kunde flyga.

Sara
http://trenollsju.blogg.se/
2010-06-02 kl 03:46:16

du tar så fina bilder! föresten är 13 dollar billigt för parkering. När du åker till stranden så måste du ju betala parkering också, och det är dyyrt. 25 dollar! Iaf så är det så här. vet inte om ni har samma ;o

sofie
http://www.aupairsofie.blogg.se.
2010-06-02 kl 04:07:24

måste berömma dig som är så duktig på att lägga ut bilder på bloggen, hahah!

malin
http://wakoo.blogg.se/
2010-06-02 kl 09:30:12

okej, nej för jag hittade en väska som var 73 cm hög, och lagom bred, så den bör ju gå igenom (köpte ju den) men den är liksom lagom, känns det som

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-06-02 kl 15:26:45

Åh vad roligt det nöjesfältet verkade. Och det var ju skit kul att det var uppdelat i olika europeiska länder. Du får ju ta med mig dit sen också. ;)

Maja
http://hypocrite.blogg.se/
2010-06-02 kl 16:02:15

jaa jag saknar monsterdricka!!

lina
2010-06-02 kl 16:37:11

ÅÅH gud, ser 1000 ggr bättre ut än liseberg ju!!! ;)

Rebecca
http://popvetenskap.blogspot.com
2010-06-03 kl 12:22:27

Nu HAR jag läst allt i bloggen (eftersom jag själv varit intresserad av den sortens förberedelser etc) och språkkonstapeln kan nu lite förnöjt påpeka (med ref. till upprördheten över brevets inkorrekta svenska tidigare i bloggen) att uttrycket "slänga ut" när det handlar om att betala är lite sisådär; "punga ut" brukar man säga. ;D



Det låter som att du har hamnat i en riktigt bra familj, och det verkar som att du har det jättebra överlag. Är sjukt avundsjuk (i positiv bemärkelse)! Så se till att få ut det mesta av din vistelse, men glöm inte bort dina rötter! :)



Sluta för guds skull inte blogga/prata MINST lika mycket svenska som engelska. För innan du vet ordet av det så är svenska ordförrådet som bortblåst! Jag kan knappt formulera en svensk mening ens i tal längre. :p



Having said that, vore det plågsamt ironiskt om jag fortsatte pladdra, så nu drar jag mig tillbaka till stenen jag kom ifrån. :)



PS. Det är roligt att se att du är så bra på att skriva (och fota!)


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: