In D.C.

2010-06-08 kl 18:21:11
I söndags hämtade Sofie och Elin upp mig kl 9:30, och vi började vår resa mot huvudstaden - Washington DC. Från en huvudstad till en annan, blev det ju, eftersom att Richmond är huvudstaden i Virginia. Resan till Springfield, där vi parkerade bilen, tog ungefär 1,5h. Från Springfield tog vi metron in till heart of DC, ca 35min resa. Det första vi gjorde däremot var att missa hållplatsen vi egentligen skulle gå av vid, pga att vi satt och babblade, men det löste sig och vi kom inte speciellt fel ändå. Vi gick upp mot The Mall (som inte är ett köpcentra nu då utan är området där alla de stora sevärdheterna är i DC). Så vi såg Washington Monument, Lincoln Memorial, osv. Vi hade tur med vädret, det var varmt men väldigt molnigt så man avled inte av värmen.

Efter att ha sett Lincoln Memorial gick vi upp mot där Sofie trodde att McDonalds skulle ligga, och kan ni tänka er, hon hade alldeles rätt! Så det blev lunch där och sen vidare till The White House som låg väldigt nära. Obama var nog hemma med tanke på att de verkade ha någon fest där i huset, mycket uppklädda människor anlände i svarta bilar.

Vi spenderade lite tid i en gift shop också, jag blev lite kär i en rosa hoodie, men när jag provade den insåg jag att den hade världens lustigaste ärmar så det blev inget köp där. Men nästa gång jag åker dit köper jag nog en I heart DC-tröja! Jag sörjer dock lite att jag inte fick se The Capitol, men det får bli nästa gång det med som sagt. Gött att det inte är så långt dit, och när Sofia väl kommer dit så gissar jag att jag kommer åka dit rätt ofta.


World War II Memorial

World War II Memorial

World War II Memorial

The White House

Washington Monument

Sara
http://trenollsju.blogg.se/
2010-06-08 kl 20:26:10

fina bilder! :)

Louise
http://louisehelen.blogg.se/
2010-06-09 kl 00:31:31

Eller hur!!!! TACK för de orden!! :D

sigrid
http://sigridiusa.blogg.se/
2010-06-09 kl 15:15:04

hah, jaa! Jag hade lite mycket för mig igår. Det är klart det är på eftermiddagen/kvällen jag åker till familjen .. snurrig, japp!


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: