Kortisvecka och solfrossa

2010-06-04 kl 03:58:14
Den här veckan har gått galet fort, antar att det till stor del beror på att jag var ledig i måndags och därför kändes det som tisdag i onsdags osv. Idag har känts lite segt, mestadels för att allt blev fel med läxor, hämtning, regn och annat, plus att jag var tvungen att laga den förbannade kycklingen som är jobbig (rensa bort allt fett och senor, doppa i ägg + brödpanering och steka). Okej, riktigt så hemsk har dagen inte varit, Britney åkte till poolen med en av mostrarna, och innan det kom hon på att hon glömt bort ett stort projekt de har i skolan som ska vara klart på måndag. Så när jag hämtade henne där skulle vi till Ben Franklin, en pysselaffär, och köpa grejer så hon kunde göra egna armband och sälja i skolan. Men så började det ösregna och vi insåg att även om vi parkerar precis vid ingången så kommer vi bli dränkta. Så vi bara åkte till mallet helt i onödan, men ja. Så går det.

Hade även en trevlig encounter med min favorit-indiska-snubbe på CVS idag. Har letat på massa ställen efter en pensel att ha i färgen med (tänkte färga håret imorgon nämligen - behövs verkligen!), men det verkar de inte sälja någonstans här. Det finns ju på Åhléns och så annars, men nä, här är det svårt. Så jag tog med en förpackning hårfärg till kassan som hade ungefär en sån borste i, och sa vad jag letade efter. Nä, han visste inte om de hade såna eller var de kunde finnas, så han sa att han kan ta ut den där ur förpackningen och ge mig. Jahaja! Trevligt trevligt. Då blir man ju glad när man får saker gratis. Och är det bara jag eller är det lite konstigt att jag varit på CVS 3 ggr och den där indiern alltid står i kassan? Lyckas jag bara pricka in de tillfällena han jobbar, eller jobbar han alltid?

Igår kom Sofie fram till att jag nog hade drabbats av solfrossa. Jag spenderade 2h vid poolen med ungarna, först svettades jag som en gris för det var runt 32 grader säkert. Men sista stunden var det okej, funkade rätt bra. När jag sen var hemma hos Sofie och vi såg på tv så frös jag, de har ju AC inne. Logiskt so far. Men sen när vi varit och ätit på Burger King och jag skulle åka hem... Vi stod ute, det var fortfarande runt 30 grader. Jag hade shorts, linne och ziptröja. Och jag frös! Jag stod där och frös och det kändes som att jag var klädd i samma kläder fast det var bara 15 grader ute och ja, det kändes bara konstigt. Det var bara fel. Och kallt. Men jag mår bra nu tror jag!

Maja
http://hypocrite.blogg.se/
2010-06-05 kl 13:25:51

kan väl vara att du bränt dig också!


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: