Lost

2010-06-20 kl 19:53:34
Som sagt, i fredags innan vi skulle äta på Friday's så åkte vi till Bank of America och tog ut pengar i bankomaten. Parkerade, gick ungefär 8 meter till bankomaten. Jag tog ut pengar, vi gick tillbaka till bilen, och körde till Friday's där vi träffade Sofie. Där satt vi och åt i några timmar, jag tog en stek som var himla god faktiskt. När vi sen ska betala, så betalar jag ju då med cash eftersom jag tog ut pengar. Sen när jag lämnat pengarna kollar jag i plånboken igen, och ser att mitt röda bankkort är borta. Ööööh? Det var bara helt sjukt.

När grejer kommer bort vet man ju typ aldrig när man sist använde det, men nu visste jag ju precis vad vi gjort innan, så vi åkte iväg bort till bankomaten och kollade om det låg runt där eller nåt. Nepp, ingenting. Sara provade också att ta ut pengar när vi var där, så att vi skulle se hur hela processen gick till. Ta kort, ta pengar, ta kvitto. Man kan alltså inte få pengarna eller kvittot innan man har tagit ut kortet. Så hur i helvete kan det då vara så att jag har pengarna, och till och med kvittot, men kortet är spårlöst försvunnet!? Jag har tömt min väska på allting två ggr, tömt hela plånboken också. Letat igenom bilen. Men det finns fortfarande ingenstans. Kortet är däremot inte spärrat, eftersom Drew inte tyckte att det behövdes. Enligt honom kan ingen använda kortet utan att ha koden, men det stämmer ju inte alls. Men han sa att även om någon lyckades använda det så skulle banken betala tillbaka pengarna. Jag har kollat hur mycket pengar som är kvar på kontot, och alla pengar är fortfarande där. Det känns ju tryggt iaf.

Antar att jag ska dra till banken imorgon och be om att få ett nytt kort. Och ta ut lite kontanter från mitt konto. Känner mig lite handikappad utan bankkort och pengar.

Emilie
http://plajnis.blogg.se/
2010-06-22 kl 22:06:46

Nej vad trist när sånt händer! Hoppas det löser sig.


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: