New TV!

2010-06-13 kl 22:08:08
Idag blev det en tripp till Best Buy för att fixa en TV till mig. Wohoo!  Oturligt nog så är läget så att i mitt rum finns det inget uttag för kabel-tv, så jag kan inte få kika på tv:n idag eller ens imorgon. Men troligen kan the cable guy komma hit i början av veckan, och fixa ett uttag åt mig och installera tv:n och boxen och allting.

Det innebär ju dock att jag inte kan kika på True Blood i mitt rum idag. Men Drew ska ut på någon middag ikväll, och bara jag får Britney i säng kan jag nog sno stora tv:n därnere.

När jag satt inne på mitt rum och monterade min tv, som jag som svensk vill göra själv och inte lämna åt tv-killarna, så kom Britney in dit och skulle kika. Hon hade en McDonalds-mugg i handen, och ville gå och sätta sig i hörnet där min nya tv låg. Absolut inte, sa jag, eftersom hon hade dricka. Så hon stod bakom ryggen på mig, jag talade om för henne att jag inte ville ha dricka inne i mitt rum just nu eftersom det var nya grejer och allt. Hon ser väldigt ledsen ut, och jag ber henne att lämna rummet, eller gå ut med drickan och komma tillbaka. Hon ser mycket besviken ut, och sekunden senare tappar hon muggen i golvet och jag har vaniljmilkshake över hela golvet. Roligt! Det var kanske precis därför jag bad henne att inte ha dricka inne i mitt rum? Jag blev ganska förbannad, och speciellt eftersom vi är i USA och det är heltäckningsmattor i varenda rum. Som tur var så var det ju vaniljmilkshake, så jag fick bort allt och det blev inga fläckar. Men jag kände mig ganska nöjd med att jag inte lät henne sätta sig en halvmeter från min nya tv, det hade ju varit lagom kul att få den dränkt när man nyss kommit hem med den. Men tv:n är som sagt okej och jag kan nog kika på den till nästa helg iaf.


Min LED-tv + Verizon-box.

Man måste ju klä sig rätt för dagen. Killen på Best Buy frågade om jag tänkt se True Blood ikväll då ;)

Cicci
2010-06-13 kl 23:08:13

Fin du är i håret! <3

Mikaela
http://theworldsgreatest.blogg.se/
2010-06-13 kl 23:44:24

Jäkla nice t-shirt haha. Och True Blood <3 Äntligen! Får se när avsnittet finns ute på nätet så jag kan se.

Maja
http://hypocrite.blogg.se/
2010-06-14 kl 19:27:05

åh, tack för påminnelse ;P finns o ladda ner idag.

Maja
http://hypocrite.blogg.se/
2010-06-14 kl 19:27:21

var de bra btw?

Maja
http://hypocrite.blogg.se/
2010-06-14 kl 20:33:04

såg de nu :P de stämmer ju typ inget med boken :S hittills iaf. första säsongen stämde rätt bra, andra började faila. o ska de bli totalt fail nu eller?

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-06-15 kl 16:35:45

Svar: jag fattar inte heller hur fort tiden har gått. Jag satt och tänkte idag när jag åt frukost att det var ju alldelse nyligen vi maila om den där jävla vulkanen. Och det var massa tid kvar tills jag skulle åka. Men helt plötsligt så är det min tur att åka nu. :D

SNART ÄR JAG OCKSÅ I USA!! :D


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: