Ovanlig vecka

2010-06-09 kl 01:49:47
19:45
Igår och idag har varit lite annorlunda. Igår förmiddag åkte Drew ner till Georgia med jobbet, och kommer inte hem förrän ikväll nu om någon timme. Det har inneburit lite ändringar för mig, bland annat gick jag upp kl 06:30 både igår och idag. I måndags för att kolla läget och hur allt går till på morgonen, och idag för att gå upp och lyxkas få iväg ungarna till skolan helt själv. Det är något jag inte gör annars, utan Drew fixar morgonrutinerna med ungarna på egen hand.

Men morgonen gick väldigt bra, Britney som var världens sömngångare igår morse knackade på dörren till mitt rum kl 06:33 och talade om för mig att klockan var nästan över halv sju! Jotack jag vet, kände jag där, jag höll på att klä på mig. Haha, men det är ju bra att hon har koll. Så fick jag även fixa lunch till barnen, macka med jordnötssmör + poptarts + dricka. Allt gick väldigt smidigt utan några hinder, körde iväg Tom och Britney till skolan och sen hem och sa åt Pete att gå till bussen. Sen gick jag och la mig i en timme, slö som jag är. Men den enda anledningen till att jag gick och la mig kl 8 på morgonen var för att jag ska på bio ikväll. Ska träffa Sofie och Elin kl 22 och så ska vi se nya filmen Killers med Katherine Heigl och Ashton Kutcher. Hoppas det går iallafall, men Drew borde komma hem snart så att jag kan få dra efter kl 21. Och eftersom jag beräknar att filmen är ca 2h så kommer jag ju inte hem förrän 00:30, och jag vill gärna lyckas hålla mig vaken under filmen plus orka köra hem.

Både igår och idag har varit väldigt slappt med ungarna annars. Igår åkte Tom till poolen med en kompis, Britney var ute och shoppade med en moster. Idag blev Tom upplockad av en av hans tränare för baseballmatch, och grannarna rakt över här verkar ha fest så Britney är där med samma moster. Fråga mig inte varför man har fest en tisdag, verkar lite skumt enligt mig, men visst. Där finns det ju mat, så jag visste inte vad jag skulle hitta på idag. Frågade Pete om tacos gick bra, men nej, det gillade han inte direkt. Varför gillar inte en 13-årig kille tacos!? Åh något är fel alltså, hahaha. Nej men det blev bara lättare för mig, jag micrade rester av pizza åt honom, själv åt jag popcorn fish med french fries! Nej inte popcorn som i poppat majs, popcorn som i grejer med panering på i små bitar i ungefär samma storlek som popcorn. Det blev galet gott måste jag säga och berömma mig själv, för bra på att laga mat är jag icke. Men jag fick en riktigt god middag på ca 15min! Gött för mig.

Inte världens snyggaste bild kanske, men mina french fries blev gudomligt goda!

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-06-09 kl 18:20:38

Titta, titta, titta vad jag har hittat!!! 16 Aug 2010 18:00 The Canal Club w/BOTDF & William Control Richmond, Virginia, Jeffree Star ska spela i Richmond i augusti! och vare sig du vill eller inte tänker jag åka och hälsa på dig då. :P Vill du följa med? Annars går jag själv. Tyvärr är det en månad, men det får lösas med tåg eller något hem sen på natten. Eller om jag får köra bilen.

Nu vart jag uppspelt om något! :D



Och förövrigt, hur kan man INTE tycka om Tacos? Det är väl en såndär maträtt som alla tycker om? Nu får du allt lära Pete att äta det. ;)

Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-06-09 kl 22:25:38

Svar: Åååhh är det de där lilla stället? :O :D Då måste vi stå lägnst fram så jag får peta på Jeffree Star också. :D Och vad kul att du vill följa med. Nu är mitt år i USA räddat genom att jag kommer kunna se Jeffree Star. Nu ska jag bara lösa det med lite tågbiljetter eller något, men det får lov att gå. Åh vad kul att du vill följa med mig, det gjorde ju det hela ännu bättre! :D

Anonym
http://tvminnen.blogg.se/
2010-06-10 kl 18:24:09

Pizza är bland det godaste som finns. :P


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: