Richmond Roadtrip

2010-06-28 kl 22:49:14
Den här veckan har jag och Sara fått se ganska mycket av Richmond. Och ganska mycket av Saras värdfamiljs trädgård också, haha! I lördags var jag hemma hos henne och vi skulle sola och bada lite i hennes pool när hennes familj åkt iväg för att campa. När Sara och jag blir hungriga och ska gå in och äta något, så är dörren låst. Alla dörrar är låsta och vi är alltså utelåsta. Vi får lite panik och vet inte hur vi ska göra. Första idén är att gå över till grannen, de borde ju ha en extranyckel eller iaf numret till Saras värdfamilj så att vi kan ringa till dem och fråga hur vi ska göra. Jag har nämligen min mobil med mig ut, men Saras ligger kvar inomhus, och hon kan ju inte familjens nummer utantill. Men grannen verkade lite borta och kunde inte hjälpa till med något. Andra smarta idén är att klättra upp på veranda-taket och in genom Saras fönster som är öppet. Som tur är så inser vi innan vi klättrar upp, att det sitter myggnät utanför alla fönster som man inte kan flytta på alls. Då kändes allt ganska hopplöst och vi började få lite panik. Jag gick in på internet i min mobil, vi försökte leta upp familjens nummer men det gick ju bara till huset... Till slut tänkte jag på hur jag skulle göra om jag behövde Drew's nummer, och jag vet att jag har det någonstans i min Hotmail. Jag frågade Sara om inte hon hade det, och det hade hon ju där någonstans såklart! Så vi kunde gå in på hennes mail i min mobil, leta upp numret och ringa dit, och så får vi koden för att öppna garageporten. Då var vi glada!

Efter det begav vi oss till Short Pump för att hyra film + tv-spel och köpa pizza. Sara som sa att amerikansk pizza var äcklig ändrade sig ganska snart efter att hon fått smaka Domino's! Vi såg på She's Out Of My League, spelade Xbox och såg på The Nanny som avslutning på kvällen.

Söndagen spenderade vi på Virginia Commons igen, jag köpte en tröja i nästan varenda affär vi var inne i. Är glad att shoppingen är så billig här och att bara en av tröjorna kostade mer än 100kr. Vi åt lunch på Aunt Sarah's Pancake House, jag tog pannkakor med banan och det var gooott! Vi drog sen till det enda Forever 21 som finns här i stan, ligger lite närmare downtown i ett annat mall. Efter det blev det Short Pump eftersom jag skulle lämna tillbaka filmen vi sett igår. Så det blev en liten rundtur i halva Richmond ungefär. Sen åt vi middag på en grekisk/italiensk restaurang som låg ungefär 10min från mig. En kycklingsallad som var så god så jag tror inte jag ätit bättre sallad någonsin faktiskt! Känns som jag lyckas välja rätt grejer när jag är ute och äter, jag säger ganska ofta nu för tiden att det är bland det godaste jag ätit?






Sofia
http://sofiaaupair.blogg.se/
2010-06-29 kl 02:56:57

Svar: åh den har jag inte provat. det fanns bara två på mitt Target, någon Waterfall typ, och någon Dark chocolate. Men jag måste testa rainbow nerds när jag hittar den.


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: