Sommarlov suger

2010-06-23 kl 19:57:32
Nu börjar den jobbiga tiden - måndag var första dagen på sommarlovet. Vi gick på bio och såg Toy Story 3 i 3D. Det var mycket uppskattat! Det första de sa till Drew när han kom hem från jobbet var hur bra filmen var och allt. Så det var ju väldigt nice. På måndagkvällen träffade jag sen Sofie och Sara. Vi gick på några affärer i Short Pump och sen åt vi på Cheescake Factory, jag åt bland det godaste jag någonsin ätit typ, burrito med kyckling. Och så åt vi såklart cheescake också. Tyvärr måste jag säga att det inte riktigt är min grej. Vi smakade varandras alla tre och jag tyckte ingen var sådär god att jag dog...

Tisdag var en väldigt lätt dag. Lämnade Britney hos en av hennes mostrar, hon var borta hela dagen och sov till och med över där. Tom drog till poolen med några kompisar och var borta halva dagen. Jag och Pete åkte till Barnes & Noble och köpte lite böcker, och jag kunde äntligen hämta ut mitt nya bankkort. Så nu har jag inga mer problem, det känns himla skönt det. Pete och jag köpte lunch på Chick-fil-A, åt hemma vid tv:n där vi såg The Blind Side. Mycket bra film måste jag säga! På kvällen åt vi hamburgare ute med Drew, och sen drog jag till Short Pump för att träffa Sara för lite Starbucks + shopping. Jag köpte två par trekvarts-jeans och två par shorts för 145 dollar = 1100kr. Ehem ojdå där blev jag lite fattigare men så går det ibland. Billigare än hemma i Sverige ändå!

Idag är Pete vid poolen med några kompisar, Tom och Britney sitter här hemma och tittar på tv. Britney har sagt att hon har tråkigt så jag försöker sysselsätta dem. Men hon vill inte leka med någon kompis för hon är alldeles för trött för det. Jag har typ föreslagit 10 grejer vi kan göra nu, till och med köpa glass eller åka till poolen. Men nej, ungarna vill inte göra någonting alls. Vi åker och köper glass alldels för ofta, så det vill de inte ens göra idag. Öh? Okej, Britney är inte lika negativ och jag skulle kunna ta med bara henne och köpa glass, men hon är nöjd med att bara sitta och titta på tv så okej då. Tom är negativ till precis allting idag. Han blir det när han inte har någon att umgås med, och alla hans kompisar är tydligen upptagna eller bortresta idag. Gör allting väldigt svårt för mig. Men de får väl sitta och stirra på den där tv:n hela dagen då, fine... Allting annat är ju förbannat tråkigt. Nu frågar de bara varför jag tvingar dem att göra något annat än att bara sitta framför tv:n. Jeesh. Vad ska man sysselsätta en 8-åring och en 10-åring med? Tips tack?

Lina
2010-06-23 kl 20:49:44

Det är svårt att komma på något att sysselsätta barn i den åldern, jag vet då min bror är 11... Att ta hand om mindre barn kanske inte låter så dumt nu? Nä, men det beror väl helt på deras intressen, har du frågat dem vad de vill göra? Eller be dom om tips? För de borde väl veta vad de vill göra mer än att titta på tv? Allrahelst nu till sommaren

Lylv
http://lylv.blogg.se/
2010-06-24 kl 18:30:35

Jag gillar inte heller cheescake, så vi kan väl bilda klubb då. :P Låter jobbigt med barnen dock... Svårt att underhålla folk som är på dåligt humör...


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: