Two months

2010-06-25 kl 04:47:28
22:40
Idag är det tydligen min tvåmånadersdag här i USA, insåg jag för sådär 5 min sen. Yay på det, eller nåt! Börjar vänja mig vid allt här. Förutom att min GPS blev stulen i eftermiddags. Nej okej då, inte stulen som i att jag blev rånad eller att någon gjorde inbrott i bilen. Men jag har ju bara lånat GPSen av en av mostrarna, och hennes man behövde den nu i veckan. Så jag fick förklara för Doug att jag känner mig ganska handikappad utan den, och frågade om jag kunde åka iväg och köpa en imorgon... Vilket gick bra men kändes lite knepigt att framföra, haha. Men jag hoppas det blir bra. Den jag lånat har varit en Magellan (nej jag hade inte heller hört talas om märket innan), så jag funderar på om jag ska köpa en ny sån eftersom jag är ganska van vid den nu. Eller om jag ska sikta på en Garmin eller TomTom?

Ikväll träffade jag Sofie en liten stund för en goodbye smoothie. Hon åker till Virginia Beach imorgon och kommer vara borta en vecka, så vi kommer ses tidigast nästa lördag. Jag har ju träffat henne varenda helg i två månader nu! Jobbigt för mig alltså. Men jag är glad att Sara kommit hit nu så jag inte blir helt ensam ändå. Sen är jag imponerad av mig själv också som tog mig ner till Broad St själv utan GPS, där jag bara varit en gång innan. Men det var så himla lätt väg så det gick bra, tur det!

Dagen har varit ganska okej. Vi köpte lite skor åt Pete, och Britney var sur för att hon inte fick några sneakers. Det var ju orättvist att Pete fick om inte hon fick (hon har typ 30 par skor och han hade ett par, som var trasiga? Ser någon logiken? Inte Britney iaf). Plus att hon ville köpa skor till hösten nu i juni, vilket inte är smart och speciellt inte när ens fötter fortfarande växer under sommaren. Men efter Slushee på Target så var det bra igen. Sen satt vi hemma och glodde på tv under resten av dagen. Idag har varit så varmt att det har slagit 24 junis värmerekord som var från 1948. Runt 38 grader sådär, och fuktigt såklart, som det nästan alltid är i Virginia.

Spiderchick
http://spiderchick.nu
2010-06-25 kl 14:40:54

oj så varmt! annat är det i götet... :)


Kommentera här:


Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:



Totalt 389 dagar i USA

Lokal tid i Richmond:


Vädret i Richmond: